Кирилицата е азбука на повече от 300 милиона души, напомни просветният министър

Красимир Вълчев: Българската азбука, език и книжовност са опората на националната ни идентичност

Красимир Вълчев: Българската азбука, език и книжовност са опората на националната ни идентичност
Българската азбука, българският език и книжовност са опората на националната ни идентичност. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев в поздравлението си към присъстващите за отбелязването на 24 май - Ден на българската просвета и култура и на славянската писменост.

24 май – Ден на българската просвета и култура (ВИДЕО)

Днес е хилядолетният празник на България - единственият останал като връзка между миналото и настоящето, който ни води към бъдещето. Езикът и образованието са ни съхранили през вековете, чрез тях се изграждаме като личности и те ни определят като народ, те са и пътят на нашето развитие, допълни министър Вълчев.

БГНЕС

България е навсякъде, където родители възпитават децата си в обич към България, учат ги на езика ни, да следват традициите ни, каза още той. Благодарение на Светите братя Кирил и Методий и на техните последователи сме носители на уникални европейска и световна култура, заяви министърът.

СНИМКИ от традиционното шествие за Деня на българската просвета и култура

По думите на министър Вълчев днес кирилицата е азбука на повече от 300 милиона души. Тя е нашето изключително богатство, каза още Вълчев и подчерта, че малко народи имат привилегията и основанието да имат празника 24 май. Малко са онези, които могат да кажат, че имат азбука в основа на писмеността на много други, 24 май е нашият празник - най-светлият и най-обичаният, добави още министър Вълчев.

БГНЕС

Това е денят, в който се гордеем и в който почитаме нашите просветители, изразяваме благодарност към нашите учители, преподаватели, учени, културни дейци, писатели. Днес повече от всякога се нуждаем от вас, на вас разчитаме да пазим в България езика, културата и образованието, обърна се министър Вълчев към гостите на тържеството.

Министър Вълчев: Основният проблем на системата е намаляващият брой ученици
БТА