Няколко души са отговорни за огледа на железните пътища, заяви за Дарик бившият директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Милчо Ламбрев. Той обясни, че линиите трябва да се преглеждат всеки ден, а през есента се прави оглед на терена и при нужда се наемат алпинисти, които да укрепят скатовете.
Скалният отломък, в който се удари влакът между Петрич и Благоевград, е много голям и изглежда е паднал отвисоко, каза Ламбрев. По думите му, това означава, че проблемният участък е бил извън зрителния обхват на служителя, който е проверявал линията.
Работата по разчистването на железопътното трасе в Кресненското дефиле. Осем души пострадаха при инцидента. В болница без опасност за живота остават трима - помощник-машинистът, който е с комоцио, началник влака и един от пътниците, които имат разкъсани рани.
19 ноември: Влак дерайлира в Кресненското дефиле, осем са пострадали
До 48 часа се очаква движението на влаковете между Петрич и Благоевград да бъде възстановено. Междувременно пътниците се извозват с автобуси по разписанието на отменените влакове.
Два огромни скални къса, тежащи над 50 тона, се стовариха снощи към 19:00 ч. на релсите след последния тунел в Кресненското дефиле в посока Симитли. Локомотивът, идващ от Петрич, се е ударил в падналата върху железния път скала и е дерайлирал. Заради тежкия инцидент бе сформиран щаб.
Трима остават в болница след инцидента с влак в Кресненското дефиле
Аварийни екипи на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ отстраняват скалната маса. Извършва се пълен оглед на целия скален откос, който е над линията. Междувременно е започнала работата по разбиване и отстраняване на скалните късове от железния път. На място е пристигнала тежка пътна механизация за извозването им. Предстои вдигане на локомотива.
Влаковите линии трябва да се преглеждат всекидневно, посочи бившият директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Милчо Ламбрев.
„В тази местност, където е опасно за движението, трябва да има кантонер, който да минава всеки ден през участъка и да наблюдава тези места. Това е задължение на началника на железопътния участък или на мобилната група на тази територия. Отделно има контрольор, който се занимава с железния път и със съоръженията към него, който също има задача да обикаля и да знае какво е състоянието на всички съоръжения по железопътното трасе“, каза Ламбрев.
Отстраняват щетите при дерайлирането на влака на входа на Кресненското дефиле (СНИМКИ)
Скалните отломъци са големи, което означава, че е имало голяма замръзнала пукнатина. Служителите, които инспектират, могат да забележат проблеми на видимо разстояние, но в случая скалата е паднала отвисоко, смята Милчо Ламбрев.
„Благоприятната ситуация в момента е, че е имало нещо като плъзгателен език, който е помогнал на тези големи късове да отскочат и да минат през линията, от другата страна, като по този начин ударът на локомотива е запазил той да остане на трасето, а не да излети надолу към дерето. Тоест този скален къс е задържал локомотива в близост до ската“, допълни той.
Очаква се движението на влаковете между Петрич и Благоевград да бъде възстановено до 48 часа. Междувременно пътниците се извозват с автобуси по разписанието на отменените влакове.
Скалният отломък, в който се удари влакът между Петрич и Благоевград, е много голям и изглежда е паднал отвисоко, каза Ламбрев. По думите му, това означава, че проблемният участък е бил извън зрителния обхват на служителя, който е проверявал линията.
Работата по разчистването на железопътното трасе в Кресненското дефиле. Осем души пострадаха при инцидента. В болница без опасност за живота остават трима - помощник-машинистът, който е с комоцио, началник влака и един от пътниците, които имат разкъсани рани.
19 ноември: Влак дерайлира в Кресненското дефиле, осем са пострадали
До 48 часа се очаква движението на влаковете между Петрич и Благоевград да бъде възстановено. Междувременно пътниците се извозват с автобуси по разписанието на отменените влакове.
Два огромни скални къса, тежащи над 50 тона, се стовариха снощи към 19:00 ч. на релсите след последния тунел в Кресненското дефиле в посока Симитли. Локомотивът, идващ от Петрич, се е ударил в падналата върху железния път скала и е дерайлирал. Заради тежкия инцидент бе сформиран щаб.
Трима остават в болница след инцидента с влак в Кресненското дефиле
Аварийни екипи на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ отстраняват скалната маса. Извършва се пълен оглед на целия скален откос, който е над линията. Междувременно е започнала работата по разбиване и отстраняване на скалните късове от железния път. На място е пристигнала тежка пътна механизация за извозването им. Предстои вдигане на локомотива.
Влаковите линии трябва да се преглеждат всекидневно, посочи бившият директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура“ Милчо Ламбрев.
„В тази местност, където е опасно за движението, трябва да има кантонер, който да минава всеки ден през участъка и да наблюдава тези места. Това е задължение на началника на железопътния участък или на мобилната група на тази територия. Отделно има контрольор, който се занимава с железния път и със съоръженията към него, който също има задача да обикаля и да знае какво е състоянието на всички съоръжения по железопътното трасе“, каза Ламбрев.
Отстраняват щетите при дерайлирането на влака на входа на Кресненското дефиле (СНИМКИ)
Скалните отломъци са големи, което означава, че е имало голяма замръзнала пукнатина. Служителите, които инспектират, могат да забележат проблеми на видимо разстояние, но в случая скалата е паднала отвисоко, смята Милчо Ламбрев.
„Благоприятната ситуация в момента е, че е имало нещо като плъзгателен език, който е помогнал на тези големи късове да отскочат и да минат през линията, от другата страна, като по този начин ударът на локомотива е запазил той да остане на трасето, а не да излети надолу към дерето. Тоест този скален къс е задържал локомотива в близост до ската“, допълни той.
Очаква се движението на влаковете между Петрич и Благоевград да бъде възстановено до 48 часа. Междувременно пътниците се извозват с автобуси по разписанието на отменените влакове.