/ БТА
На българските пътища се води война, загиват хора, колкото при един локален конфликт и никой не го интересува. Интересува го да не е виновен той.

Това каза главният прокурор Иван Гешев по време на осмата годишна конференция „Безопасна пътна инфраструктура“, която се провежда днес и утре в Хисаря.

Според обвините номер 1 има безхаберие и темата не интересува почти никоя от държавните институции.

Дрогирани мъж и жена шофираха една и съща кола през няколко часа в Пловдив

"Такъв интерес има само когато се случи тежко произшествие и интересът е свързан да се минимизират медийните щети, коментира главният прокурор. Според него всяка институция, включително и съдебната власт, прехвърля отговорността на някоя друга. Той смята, че институциите не си взаимодействат на необходимото ниво. Няма как една институция да работи по-лошо, друга – по-добре, третата да не работи и трите заедно да не си говорят и да очакваме резултати", посочи той.

Главният прокурор допълни, че различните неправителствени браншови организации, които имат желание, трябва да послужат за инициатор и стимул за подобряване на това състояние. Според Гешев, който няколко пъти подчерта, че не е експерт по темата, трябва да има държавна политика в тази насока. Дали го наричаме пътна карта, програма или друг начин, трябва да има някаква стратегия и то за продължително време, която да бъде приета от съответните държавни институции, отбеляза той. По думите му в нея ясно трябва да бъдат посочени времевите рамки, коя институция какво прави и изключително нормативно да бъдат уредени взаимодействията между тези институции.

Основен проблем, който чрез дейността на Върховната административна прокуратура Гешев вижда, е необходимостта от промени в законодателството. "Става въпрос за едни комплексни промени, а не когато възникне пътнотранспортно произшествие и с цел да се покаже колко сме ангажирани, да се започва промяна на парче", коментира той.

Тежка катастрофа между двама дрогирани водачи в София

"В резултат на извършена проверка след катастрофата на магистрала „Струма“ в края на миналата година с автобус с македонски граждани, става ясно, че няма първокласни пътища в страната, които да нямат сериозни проблеми", каза главният прокурор. Той коментира, че е ясно, че няма достатъчно средства, „но няма пречки при единна стратегия да се приватизират конкретните проблеми и да се започне от тях“. Всеки може да сгреши, да се случи случайно събитие и ако са взети всички мерки на този пътен участък, това намалява риска, допълни Гешев.

В МВР са издали 49 хил. предписания по Закона за движение по пътищата за рискови зони по пътищата към съответните общини и само 2 наказателни постановления за период от 2 години за неизпълнени разпореждания, каза още Гешев.
БТА