БСП пресконференция
БСП пресконференция / БГНЕС
Два скандала в транспортното министерство в един ден. БСП поиска оставката на зам.-министъра на транспорта Ангел Попов от квотата на Обединените патриоти заради уволнението на началника на областния отдел на ДАИ в София Кънчо Димитров. Депутатът от Левицата Георги Свиленски обяви в присъствието на самия Димитров, че е отстранен, защото е подавал сигнали за корупция. Социалистите поискаха и оставката на цялото ръководство на БДЖ. Поводът е разследване на Нова телевизия, което констатира, че машинисти имат много часове извънреден труд, докато на щат са назначени момчета, които играят във футболния отбор на БДЖ. Министърът на транспорта Ивайло Московски, заяви, че не вижда сериозна причина за подаване на оставки, въпреки че носи своята винаги в джоба си. И отговори на критиките - БСП атакува БДЖ, защото компанията започвала да си стъпва на крака.

Разследване в Темата на NOVA: БДЖ игри
 
Депутатът от БСП Георги Свиленски и транспортният министър Ивайло Московски разменяха обвинения през медиите в продължение на два часа днес.
 
БСП даде 24 часа на транспортния министър Ивайло Московски да поиска оставката на цялото ръководство на БДЖ. Георги Свиленски даде и друг ултиматум:
 
„Даваме му 24 часа да го освободи. Ако не го освободи, утре ще поискаме неговата оставка. Някой трябва да поеме отговорност“.
 
Министър Московски посочи, че носи оставката си в джоба, но в момента не вижда сериозни причини за неговата или на някой от колегите му оставка:
 
„Не намирам нищо, освен дребнотемията и жълтите работи. Не намирам нищо, което да е сериозен повод да искам оставката на колегите си. 2009 г. това ръководство, което е до мен, заварихме БДЖ с 850 млн. задължения, които не се обслужваха, и 68 млн. оперативна загуба. Към 2017 г. задълженията на дружеството са 330 млн. с 15 млн. оперативна загуба“, каза Московски.
 
Освен това социалистите искат Сметната палата да влезе на одит в БДЖ.
 
„Да видим тези служители изпълняват ли си задълженията, за какво се плащат пари, как се плащат пари за ремонтите на влакове, локомотиви и всичко, което се е случвало около финансовата част на дружеството“, казаха от Левицата.
 
Сметната палата, което иска Свиленски да се случи, вече е в БДЖ от 3 месеца, така че няма проблем като излязат резултатите да си получи информация, каквото го интересува“, посочи от своя страна Московски.
 
Свиленски обясни, че настояват още Инспекцията по труда да влезе в БДЖ и да провери по колко часа работят машинистите:
 
„По колко часа работят, по колко часа е трябвало да работят.“
 
Директорът на „Товарни превози“ Любомир Илиев заяви, че инспекцията по труда се е самосезирала и започва проверка:
 
Всеки машинист доброволно поема да полага извънреден труд. Освен това времето за почивка се спазва абсолютно точно – едва смяна се работи, две се почива“.
 
Спорът продължи с уволнението на областния отдел на ДАИ в София Кънчо Димитров, който обвини управляващите, че го уволняват въпреки че се бори с корупция в ДАИ.
 
„Истинската причина е затова, че се боря срещу корупцията и продажбата на шофьорски книжки. Имаше случаи, когато се продаваха шофьорски книжки на слабо грамотни хора, за което съм се сезирал изпълнителния директор с желанието и предложението да бъде анулиран изпит на един точно такъв човек, но за съжаление това не стана. Отговориха ми, че независимо, че не познава пътните знаци, след като по някакъв начин си е изкарал изпита по теория, нямало как да му анулират изпита, което за мен не е вярно“, каза Димитров.
 
„Прякото ръководство на този човек, защото не съм го виждал през живота си, сподели, че когато има акции и са арестувани 12 души – негови подчинени, не е нормално във времето той да не ги е санкционирал по никакъв начин. Решението на ръководството на министерството е той да бъде освободен. Моментално след това 7 месеца в болнични, понеже дисциплинарната комисия го издирваше многократно, за да го покани да обясни лош ли е, добър ли е, давал ли е сигнали, борил ли се е с корупцията. Той 7 месеца не можеше да бъде открит нито на домашния си адрес, нито на друг. В крайна сметка проверихме болничните и се оказа задължително и сигурно, че един е фалшив от болничните листове“, каза Московски.
 
Георги Свиленски засегна и темата за футболния отбор на БДЖ.
 
„Когато беше стартирана концесията на Летище София, единственият мотив за концесията беше да се вземат парите от концесията за летището и да се дадат на БДЖ, за да се стабилизира. С оглед на дистанцията, въпросът, който мога да задам към министър Московски, е може би е искал да вкара този отбор в Шампионска лига, защото с 500 млн. няма за какво друго да бъдат похарчени при този мениджмънт, който залага основно на спорта и футбола“, каза Свиленски.
 
„Относно футболния отбор, не мога да влизам в конкретика, но за да приключим тази тема, сме се разбрали той да бъде закрит. А колегите ще ви обясняват в подробности дали има нещо вярно, или невярно в твърденията на БСП“, посочи от своя страна министър Московски.
 
Изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров посочи, че футболният отбор е отделно юридическо лице:
 
„Има хора, които нямат нищо общо с БДЖ и участници – служители на БДЖ. Половината играчи не са служители на БДЖ изобщо. В управителното тяло тече пререгистрация, има външен човек. Не е ползвана една стотинка от БДЖ. Това е така от самото създаване на този отбор“.
 
А беше време, когато футболния отбор на БДЖ беше повод за гордост за железопътната компания. Преди две години в интервю за Дарик Владимиров изтъкна, че момчетата от отбора на железниците постигат футболни успехи и дори си имат агитка от фенове:
 
„Постепенно се пречупиха нещата, бяха по-нередовни в тренировките, но в момента, в който започнеш вече да постигаш нещо, канят те отбори като Локомотив и Марек Дупница, все пак е някаква вътрешна мотивация. Дори да паднеш, ако си се представил достойно, е добре. Виждам блясък в очите им. Имаме и публика“, каза тогава той.