93% от катастрофите у нас са резултат на човешка грешка

/ БГНЕС
Разликата между 50 км/ч и 60 км/ч е малка, но пешеходците и велосипедистите имат по-големи шансове да оцелеят при сблъсък с автомобил. Шофьорът има повече време за реакция при шофиране с по-ниска скорост, по-широки хоризонти, по-кратък спирачен път, а всичко това води и по-малко инциденти с фатален край. Когато тази разлика в скоростта стане по-голяма, всичко се променя към по-лошо.
 
Всеки трети нарушител на пътя не спазва ограниченията на скоростта

При шофиране с по-висока скорост се променя и зрителното поле на човек. Факт, който не се дискутира често и хората малко знаят за него.
 

БГНЕС


Зрително поле е частта от пространството, която неподвижното око обхваща при дадена фиксация. Външните точки на тази част от пространството представляват границите на зрителното поле.

Нормално това пространство е около 180 градуса встрани и около 60 градуса надолу и нагоре.

Все по-често шофьори сядат зад волана след употреба на наркотици и алкохол

БГНЕС


Научно доказано е, че колкото по-бързо караш, толкова повече се стеснява зрителният диапазон на шофьора. Очите ни възприемат със скоростта на пешеходец - прието е, че той изминава по 4-5 км/ч и при такъв ход той вижда в диапазон от 180 градуса. Обхвата на окото рязко се променя, когато човек се качи зад волана на колата.

По пътищата има шофьори с глоби за 40 000 лева и с по 400 акта

При увеличаване на скоростта периферното зрение намалява. Различни изследвания доказват, че при движение с 40 км/ч зрителният диапазон на шофьора е 100 градуса. А при 130 км/ч вече спада до 30 градуса.
 

БГНЕС


Зрителното поле на хората се променя и с напредването на възрастта, напомнят от Съюза на българските автомобилисти (СБА). Размерът на видимата област намалява с около 1 до 3 градуса на десетилетие през живота. Така, когато човек наближи 70-80 години, може да има периферна загуба на зрителното поле от 20 до 30 градуса при нормална фиксация.
 

БГНЕС

Има ли ефект от премахването на табелите за камери по пътищата?

Редица анализи показват, че у нас 93% от катастрофите стават заради човешка грешка. Над 50% от смъртните случаи са в следствие на превишена и несъобразена скорост. Скоростта по време на удара винаги определя тежестта на последствията. Известно е, че 1% намаление на средната скорост, води до намаление на убитите с 3%.

3500 души загиват всеки ден в катастрофи по света (ВИДЕО/СНИМКИ)