Имаме договори с фирми за зимно почистване и поддръжка с всички области в страната, съобщи в предаването „Седмицата” по Дарик председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров. Той призна, че проблем остава недостигът на персонал във фирмите, които поддържат пътищата през зимата.
„Всички области са подготвени, някъде повече, някои по-малко. Но готовност, особено за стартиране на зимата при евентуални ситуации, няма никакви проблеми да се поемат”, коментира шефът на пътната агенция.
„В всяка изминала година българският шофьор става все по-претенциозен и ние трябва да отговаряме на неговите изисквания, защото работим за тези, които ползват пътищата”, заяви още Лазар Лазаров.
Той изтъкна, че от тази година скоростните пътища и магистралите ще се почистват само с химикали, без пясък. „Всички сме свидетели, особено в по-сухите зимни месеци, натрупването на този пясък, който се хвърля, когато е имало снеговалеж, почва да се чупят стъкла, въпреки изискванията за максималното зърно, винаги се получават камъчета. От чисто безопасна гледна точка пясъкът в сухо време е също толкова опасен, колкото и ледът. Сцеплението на гумата и настилката при наличието на пясък може да намалее драстично при определени обстоятелства”, обясни Лазаров.
„Химикалите са по-скъпи, но по-ефективни”, допълни той. „За ниския клас пътища това няма да е удачно, при тях времето за реакция е много по-забавено, тъй като те се чистят след първокласните пътища и при натрупване на сняг няма да е ефикасно да се ползват химикали”, обясни още той.
„Ние вече сме определили приоритетните направления за следващия програмен период при второкласните и третокласни пътища в страната, които се използват най-много”, съобщи още пред Дарик председателят на Управителния съвет на АПИ. Според него дебатите в Брюксел за бюджета на Европейския съюз за следващия програмен период биха се отразили върху ремонтираните, рехабилитирани и обновени второкласни и третокласни пътища в България.
В „Седмицата” на Дарик Лазар Лазаров съобщи още, че поскъпват дневните винетки за камионите и цената им вече ще бъде 20 лева. Годишните стикери обаче остават без промяна, няма промяна и в цените на винетните стикери за леките автомобили, допълни той.