Туристите вече напълниха висококатегорийните хотели по Северното Черноморие за пика на лятото - юли и август, но хладната пролет забави началото на сезона.
Така общият ръст на туристите ще бъде около 5-7% спрямо миналото лято като отново се надяваме резервациите "в последната минута" да доведат повече гости, коментира за БТА очакванията на бранша за сезон 2016 председателят на Регионалната асоциация на хотелиерите и ресторантьорите в Североизточна България Димитър Димитров.
България е сред най-желаните от руските туристи дестинации
По думите на председателя на Регионалната асоциация на хотелиерите и ресторантьорите в Североизточна България, ако обичайно хотелите на север посрещат първите туристи около 25 май, тази година повечето бази са отворили врати между 5-10 юни.
Летовниците стриктно следят прогнозите за времето и туроператорите държат в резервираната седемдневна почивка поне пет дни да са слънчеви. Стана така, че октомври с температури от 28-30 градуса се превърна в късно лято, а по това време туристи вече няма, коментира експертът.
Проблемът с т.нар. крила на сезона стои от години и е ясно, че значим ръст може да се постигне, ако се привлекат почиващи и през пролетта, и през есента като морската дестинация се съчетае с познавателен, кулинарен и друг туризъм, смята Димитров.
Той посочва, че в северните морски маршрути са включени историческият нос Калиакра, архитектурно-парковият комплекс "Двореца" в Балчик, красивият залив Болата, фермата за охлюви в село Българево, но има още много обекти с голям потенциал, които не са популярни.
Как туристите да преоткрият българското Черноморие?
България е в топ 5 на най-желаните туристически дестинации в Русия за лятото, обявиха руски туроператори на конференцията "Перспективи за развитието на руския туризъм в България" в черноморския комплекс "Албена" през юни.
След като за Турция и Египет вече не се продават организирани почивки най-предпочитаното място за летен отдих на руснаците е Кипър. Гърция и Тунис делят второто и третото място, а на четвърта позиция са дестинации в самата Русия. На почетното пето място се нарежда България, съобщи Валерия Романенкова, директор маркетинг и продажби в една от най-големите туристически компании в Русия.
На какво най-много държи руският летовник, за да преоткрие българското Черноморие? Бързо да получи виза при максимално облекчена процедура. Да бъде настанен в хотел на първа линия и да се радва на морския хоризонт. Да има осигурена храна по формулата "Всичко в цената" 24 часа в денонощието. Анимацията за деца е на много добро равнище, но в дъждовните дни възрастните също търсят забавления, посочват от агенциите.
Най-коментираният въпрос е за плажното оборудване. Цена от 10 лева за шезлонг и 10 лева за чадър на ден е "катастрофическа" за обикновения летовник, според руските туроператори, които смятат, че и кърпите на плажа трябва да бъдат безплатни.
От Министерството на туризма вече обявиха, че до края на годината ще бъде въведена нова методика за отдаването на плажовете за стопанисване, с която плажните услуги ще поевтинеят.
Очакваме с 30% повече руски туристи през Лято 2016
През идващите летни месеци село Кранево - Меката на детските лагери в региона, очаква да набъбне от 800 жители до 15 000-20 000 души, смята кметът Румен Николов. Местните хотелиери вече търсят по-широк път в туристическата индустрия - от детския отдих към семейните почивки.
Повече туристи от Западна, Централна Европа и от Скандинавските страни в сравнение с миналия сезон, ще стъпят и на брега в "Албена", прогнозират от туристическия комплекс. "Козът" на туристическия бранш е сигурността и спокойствието, казва Красимир Станев, изпълнителен директор на "Албена" АД. Той посочва, че 100 видеокамери ще работят денонощно в курорта, засилва се и ведомствената охрана.
В очакването за силен сезон оптимистичната прогноза за 25% ръст на летовниците от рускоезичния пазар няма да се сбъдне, а увеличението вероятно ще бъде 5-10%. Отливът от Турция и Египет не насочва автоматично туристи към България, коментира търговският директор на ваканционно селище "Албена" Маргита Тодорова. Остава да се борим за всеки турист, казва търговският директор. Тодорова посочва, че около 40% от летовниците в комплекса почиват на Северния Черноморски бряг от години.