Страстите сред швейцарските шоколатиери са нагорещени заради планираните от ЕС инструкции за пакетиране, които целят да намалят отпадъците от потребителските опаковки, предаде ДПА.
"ШОКОСЮИС" (CHOCOSUISSE), асоциацията на швейцарските производители на шоколад, се е оплакала, че новите правила ще направят опции като подаръци и сезонно пакетиране за празниците доста по-трудно осъществими. Предложените от ЕС правила ще ограничат именно "обвързаните с маркетинга компоненти на пакетирането".
"Освен всичко останало представянето на стоките е една от ключовите функции на пакетирането", отбелязва "ШОКОСЮИС".
Въпреки че Швейцария не е член на ЕС, големите швейцарски шоколатиери почти сигурно ще следват инструкциите, тъй като ЕС е жизненоважен пазар за швейцарските шоколадови изделия.
ЕК предложи правила за пакетиране през ноември, за да намали отпадъците и да насърчи по-устойчиви практики за пакетиране на продукти.
"ШОКОСЮИС" критикува също и проектопредложенията за ограничаване на празното пространство в опаковките.
Производителите на шоколад твърдят, че допълнителното пространство в опаковките понякога е необходимо, за да се запази целостта на хранителните продукти при транспортирането им.
"ШОКОСЮИС" (CHOCOSUISSE), асоциацията на швейцарските производители на шоколад, се е оплакала, че новите правила ще направят опции като подаръци и сезонно пакетиране за празниците доста по-трудно осъществими. Предложените от ЕС правила ще ограничат именно "обвързаните с маркетинга компоненти на пакетирането".
"Освен всичко останало представянето на стоките е една от ключовите функции на пакетирането", отбелязва "ШОКОСЮИС".
Въпреки че Швейцария не е член на ЕС, големите швейцарски шоколатиери почти сигурно ще следват инструкциите, тъй като ЕС е жизненоважен пазар за швейцарските шоколадови изделия.
ЕК предложи правила за пакетиране през ноември, за да намали отпадъците и да насърчи по-устойчиви практики за пакетиране на продукти.
"ШОКОСЮИС" критикува също и проектопредложенията за ограничаване на празното пространство в опаковките.
Производителите на шоколад твърдят, че допълнителното пространство в опаковките понякога е необходимо, за да се запази целостта на хранителните продукти при транспортирането им.