Никарагуа обяви, че започва строежа на нов канал, който ще свързва Атлантическия и Тихия океан, съобщава Би Би Си.
Дългият 278 км. воден път ще бъде по-дълъг, по-широк и по-дълбок от Панамския канал. Очакванията на страната са Големият канал на Никарагуа да започне да конкурира Панамския и да стимулира икономиката на бедната държава. Според вицепрезидента на страната Омар Халеслевенс водният коридор трябва да поеме 5% от световната търговия, движеща се по море.
Китайската компания изпълнител HKND предвижда проектът да бъде завършен за пет години, до края на 2020 г., и да струва приблизително 50 млрд. долара. Освен самият воден коридор съоръжението ще съдържа и две пристанища, летище, почивна станция и икономическа зона за електрически и други компании.
Според критици на проекта обаче той не е финансово стабилен, а президентът на компанията изпълнител Ван Цзин няма необходимият опит в развитието и финансирането на подобни мащабни проекти. Не липсват и критики спрямо евентуалното му влияние върху околната среда и в частност върху реките и почвите.
Изтомник: БГНЕС