Лалов: МВнР бяга от проблема с Турция, а трябваше да е на първа линия
Лалов: МВнР бяга от проблема с Турция, а трябваше да е на първа линия / снимка: БГНЕС
Лалов: МВнР бяга от проблема с Турция, а трябваше да е на първа линия
70308
Лалов: МВнР бяга от проблема с Турция, а трябваше да е на първа линия
Лалов: Не става дума за битка за пазари
  • Лалов: МВнР бяга от проблема с Турция, а трябваше да е на първа линия
  • Лалов: Не става дума за битка за пазари

Българското правителство и външното ни министерство трябва да реагират категорично срещу действията на Турция във връзка с транспортните разрешителни, защото проблемът не може да се реши на ниво министри или агенция „Автомобилна администрация". Това заяви в интервю за Дарик зам.-председателят на Националното сдружение на българските превозвачи Красимир Лалов.

Той смята, че Министерството на външните работи бяга от проблема, а тъкмо то е трябвало да реагира първо от самото начало, когато турската страна едностранно е затворила границата за камионите.

На малките фирми с един-два камиона това им е едничкият доход, посочи Лалов. "Точно тези фирми затвориха границата и ние много добре ги разбираме, защото и те са си купили камион с кредит и човекът всеки месец трябва да внесе пари. Откъде да ги вземе този човечец", попита Лалов. Той посочи, че Турция еднолично е решила да затвори границата, без да уведоми никого. "Съобщиха, че искат 125 000 транзитни разрешителни да им се изпатят, все едно че искаха кошница с цветя да им се изпрати. Това на равнище министър на транспорта и ИА "Автомобилна администрация" не може да се реши. Това се явява като политика на държавата Турция", смята Лалов. Затова превозвачите са се обърнали към вицепремиера Даниела Бобева самото правителство "да направи атака към турската държава".

"Имаме чувството, че до момента Външно министерство много силно бяга от проблема, а трябваше да е на първа линия, защото турците нарушиха нещата от самото начало", каза Лалов и твърди, че е трябвало страната ни да се обърне и към Европейския съюз.

Лалов изрази съчувствието си към хората на границата, но бе категоричен, че проблемът "трябва да се оперира веднъж, отколкото всяка година да режем и всичко да е на кръпки".

На въпрос има ли шанс да трайно му решаване, зам.-председателят на съюза на превозвачите посочи, че ако турската страна прояви разум и Европейския съюз прояви разум, ще има, а ако не "ще си играем на котка и мишка", което не е добрият изход.

По повод планираната за четвъртък среща в Истанбул между българската АЕБТРИ /Асоциация на българските предприятия за международни превози и пътищата/ и UND - турската международна асоциация на превозвачите, Красимир Лалов посочи, че тази асоциация не е браншова и не е наясно кой и за какво ги е упълномощил да водят разговори.

Около 800 000 души в България или близо 400 хиляди семейства разчитат на този транспорт като поминък, съобщи още Лалов. Той отхвърли твърденията, че проблемът между българската и турската страна е резултат на битка за пазари в сектора.

Не можем да говорим, че е битка за пазари, тъй като българските превозвачи винаги са се явявали подизпълнител на турски превозвачи, каза той, като по думите му става въпрос за неуредени отношения и то на база давление на турската асоциация на превозвачите. На въпрос какъв е интересът на турците да блокират собствената си граница, Лалов отговори с шопската приказка "Не е важно дали аз съм зле, въпросът е Вуте да е по-зле". "Само че те имат пари и успяват да манипулират с парите си обикновените турски превозвачи поради простата причина, че използват Гьобелс - че "една лъжа, използвана сто пъти, става жива истина", каза Лалов.

Според него от турските асоциации твърдят, че българската страна не дава разрешителни. Българите дадоха първо 5000 разрешителни, после още 10 000 разрешителни. Тези 10 000 разрешителни изчезнаха. Те не са се появявали, каза Лалов.