Дават пари от концесията на Летище София за вагони и локомотиви
Дават пари от концесията на Летище София за вагони и локомотиви / БГНЕС, архив
Дават пари от концесията на Летище "София" за вагони и локомотиви
87724
Дават пари от концесията на Летище "София" за вагони и локомотиви
Дават пари от концесията на Летище "София" за вагони и локомотиви
  • Дават пари от концесията на Летище "София" за вагони и локомотиви
  • Дават пари от концесията на Летище "София" за вагони и локомотиви

Процедурата за концесия на Летище "София" няма да бъде прекратена, въпреки протестите на синдикатите, категоричен е транспортният министър Ивайло Московски. Той уточни, че недоволните от решението на правителството могат да отстояват исканията си, но това е правилното и необходимо действие за бъдещето на столичното летище.

Стана ясно и, че почти 200 млн. от концесионните приходи  ще бъдат дадени за закупуване на нови локомотиви и вагони, които могат да се движат със скорост до 200 км/ч.

Концесията на Летище "София" била неизгодна за държавата?

Само преди няколко дни синдикатите обявиха, че готвят протести, ако не бъде спряна концесията на Летище "София". По думите им процедурата е неизгодна и държавата ще получи много повече приходи, ако сама оперира на аеропорта.

Транспортният министър Ивайло Московски обаче е категоричен, че концесията няма да бъде спряна. "Кой експерт от синдикатите може да ми докаже това, което твърди; кой е този виден икономист? Да седнем и да му обясня къде отиват държавните такси, къде отиват търговските такси, с какви такси се изплаща кредитът към Европейска инвестиционна банка", заяви министърът.

"Видях се веднъж с тях, чух ги, казах им, че имат право да си отстояват исканията и правата по закон, както са разписани. Какво повече да говорим", отговори Московски на въпрос дали обмисля среща със синдикатите.

Стартира процедурата за концесия на Летище София

Предвижда се бъдещият концесионер да плати авансово 640 млн. лева. 450 млн. лева  от тях ще бъдат насочени за погасяване на дълговете на БДЖ, а с останалите почти 200 млн. лева ще бъдат купени нови влакове, които могат да развият скорост до 200 км/ч.

"Ще се купуват локомотиви и вагони, защото в Южна България направлението до Септември - от Септември до Порт Бургас и от Септември до Свиленград, е почти готово. Останаха малки участъци за довършване. Там може да се пусне нов подвижен състав", поясни транспортният министър.   

До момента чистачките на Летище "София" не са изразили своята позиция по отношение на концесията на столичните Терминал 1 и Терминал 2.