Концесията на Летище София била неизгодна за държавата?
Концесията на Летище София била неизгодна за държавата? / БГНЕС, архив
Концесията на Летище "София" била неизгодна за държавата?
87644
Концесията на Летище "София" била неизгодна за държавата?
Концесията на Летище "София" била неизгодна за държавата?
Концесията на Летище "София" била неизгодна за държавата?
  • Концесията на Летище "София" била неизгодна за държавата?
  • Концесията на Летище "София" била неизгодна за държавата?
  • Концесията на Летище "София" била неизгодна за държавата?

Синдикатите готвят протести срещу концесията на Летище "София". Пред Дарик Тодор Митов от Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" коментира, че готвената концесия е неизгодна за държавата.

По думите му, ако летището продължи да се експлоатира от държавата, приходите за страната ни ще бъдат почти двойно по-големи от очакваните концесионни такси. Инвестициите също биха били по-големи. Освен това при една концесия остава неясно и бъдещото на служителите на летището.

Стартира процедурата за концесия на Летище София

"Финансовите показатели на Летище "София" за 2015 г. са 154 млн. лева приходи. Умножено за 35 години, за времето на концесията, прави 5 405 155 000 лева. В същото време изчислена прогнозна стойност на концесията е в размер на 2 675 876 000 лева. Казано образно над 2,7 млрд. се разминават тези числа в полза на продължаващата експлоатация от държавата", посочи той.

"Освен това 305 млн. пише, че ще се дадат за реконструкция на Терминал 1. Трябва да ви кажа, че всяка година ние даваме по 10-12 млн. лева за развитие, реконструкция и машинни съоръжения на Летище "София". За 35 години по 12 млн., това прави 420 млн. лева", пресмята още Митов.

Летище София на концесия, ще спасява БДЖ

Митов изрази притеснение и за служителите на летището, които най-вероятно няма да работят при същите условия както досега.

"Страхуваме се, че може да бъде редуциран персонала, да се намалят социалните придобивки, законовите отпуски, парите. Искаме хората да имат стабилни доходи, стабилна работа и спокойствие", поясни той.

По думите му никой не може да даде добър пример с адекватна концесия в България до момента. Ако не се вземе отношение по проблема синдикатите се заканиха с крайни мерки.

"Ще бъдем принудени да предприемем решителни мерки - протести, след това ще поискаме разрешение от общината и ще блокираме достъпите до летището и евентуално спиране на работата. Това са крайни мерки. Да не стигаме до тях! Ние искаме един диалог - да се обясни на обществото защо и на кого беше нужна тази концесия", допълни Тодор Митов от Федерацията на транспортните работници.

Към момента чистачките на Летище "София", които преди време спряха отдаването на дейностите по почистване на частна фирма, запазиха мълчание и не коментираха бъдещата концесия.