Областният управител на Видин инж. Кръстьо Спасов изпрати в Министерството на финансите първия доклад за напредъка по процедурите за обществени поръчки за изпълнение на проектите, одобрени за финансиране от Министерския съвет по Публичната инвестиционна програма „Растеж и устойчиво развитие на регионите". Областният управител има ангажимента да следи за изпълнението на правителствената програма в региона и да докладва за резултатите на Междуведомствения съвет, оглавяван от министъра на финансите Петър Чобанов.
Към 30 април 2014 г. всички кметове на деветте общини - бенефициенти са взели решение за стартиране на процедури за избор на изпълнител на съответните дейности по одобрените проекти, съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки.
„Предприети са необходимите действия от страна на кметовете и се работи по график. Всички процедури за избор на изпълнителите на обектите са започнали преди 10 юни, когато изтича срокът за обявяването им. По този начин се гарантира навременното изпълнение на проектите и няма опасност отпуснатите за тях целеви средства да бъдат отнети и преразпраделени към други региони", смята областният управител на Видин.
Стартирани са общо 10 процедури, в които са обхванати всички 14 общински проекта на обща стойност 8 048 000 лева. Девет от обявените процедури са открити, една е чрез набиране на оферти с публична покана. Вече работят комисиите за разглеждане, оценка и класиране на офертите. По една процедура предстои отваряне на офертите на 9 май 2014 г. - тя е по проект на община Видин за основен ремонт (1-ва фаза) на Природоматематическа гимназия „Екзарх Антим I".
По публичната инвестиционна програма в област Видин се финансират 16 проекта на обща стойност 13 048 243 лева. Списъкът включва 14 обекта на 9 общини и два - на Агенция „Пътна инфраструктура". Осигурените от държавния бюджет средства ще бъдат инвестирани в подобряването на пътната и ВиК инфраструктура и обновяването на социални домове, учебни заведения и културни институции.