Заседание
Заседание / Община Враца
Общинският съвет за намаляване риска от бедствия на територията на Община Враца проведе първото си заседание. На него присъстваха заместник-кметовете Мария Попова и Петя Долапчиева, главният архитект Чавдар Спасов, секретарят на Община Враца Нина Дакева, експерти от администрацията, както и представители на РУ на МВР - Враца, Центъра за спешна медицинска помощ - Враца, Районна служба „Пожарна безопасност и защита на населението“ /РСПБЗН/, Сектор „Полиция“, „ВиК – Враца“ ООД, „ЧЕЗ България“, Военно формирование 54 990, БЧК - Враца, „Напоителни системи“, Басейнова дирекция и Регионалния отдел на Главна дирекция „Надзор на язовирните стени и съоръжения“.

Общинският съвет за намаляване на риска от бедствия е създаден на основание чл. 65 а от Закона за защита при бедствия. Поименният му състав е определен със заповед №173/ 06.02.2017  г. на Кмета на Община Враца. Ролята на Общинския съвет за намаляване на риска от бедствия е да разработва и координира дейностите по изпълнението на общинската програма за намаляване на риска от бедствия, преразглежда и актуализира общинския план за защита при бедствия, прави преглед и изготвя годишен доклад до Областния съвет за намаляване на риска от бедствия за състоянието на защитата при бедствия на територията на общината.

На проведеното първо заседание присъстващите членове приеха правила за работа на Общинския съвет за намаляване риска от бедствия, запознаха се със състоянието на язовирите и речните корита, както и с предприетите превантивни действия за намаляване риска от бедствия.
На срещата стана ясно още, че към настоящия момент, водните обекти на територията на Община Враца, не представляват заплаха за живота и здравето на хората.
Дейностите предприети от компетентните органи са превантивни, с цел недопускане на бедствени ситуации на територията на Община Враца.