В. Търново е пилотен град в национална кампания за насърчаване на вътрешния туризъм
В. Търново е пилотен град в национална кампания за насърчаване на вътрешния туризъм / снимка: Пресцентър - Община В. Търново

Велико Търново е пилотен град в новата национална кампания за насърчаване на вътрешния туризъм, информираха от Общината. Върху два билборда в старата българска столица съвсем скоро ще бъдат поставени рекламни изображения на културно-исторически забележителности в България. Избраните локации са в района на западния пътен възел и на изхода на Велико Търново към Варна. Първите пана ще представят туристически обект в Бургас и крепостта Баба Вида във Видин.

Старопрестолният град ще влезе в кампанията с аудио-визуалния спектакъл „Царевград Търнов – Звук и светлина”, който се прожектира върху крепостта Царевец. Визията ще бъде показана първо в Бургас, Разград и Перник и ще остане тези градове около четири месеца.

Новата инициатива е дело на Министерството на туризма и се реализира в партньорство с общини от цяла България. Концепцията предвижда на територията на една община да се рекламират възможностите за туризъм в друга. Така знакови културно-исторически забележителности ще бъдат представяни в различните части на страната. Сред избраните обекти са средновековната крепост Баба Вида, археологическият комплекс Перперикон, късноантичната крепост Хисарлъка, Басарбовския скален манастир, Александровската гробица, средновековната столична крепост Царевец с аудио-визуалния спектакъл „Царевград Търнов – звук и светлина” и др.

Визиите ще обхванат над 40 билборда в цяла България. Кампанията се финансира от Министерството на туризма, а общините предоставят безплатно рекламно пространство на ключови локации. Велико Търново е сред пилотните градове заедно с Русе, Разград, Бургас, Хасково, Видин, Силистра, Габрово, Монтана, Кърджали и Перник. Целта на инициативата е да повиши информираността на българите за културно-историческите забележителности и да разнообрази националния туристически продукт. Тя е продължение на приключилия проект „Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм“, която успя да достигне до около 2 млн. души.