Информационният център на Националната агенция за приходите вече приема обажданията на клиенти от областите Велико Търново, Пловдив, Варна и Бургас на телефон 0700 18700.
Досега центърът обслужваше всички обаждания на граждани и фирми от София и областта, както и позвъняванията от мобилни телефони. С последната промяна кол центърът на НАП ще обслужва над 80% от всички телефонни контакти между приходната администрация и гражданите.
На телефон 0700 18 700 клиентите на агенцията могат да получат актуална информация за сроковете за деклариране и плащане, указания за попълване на декларации и документи, да научат отговорите на въпроси, свързани с ползване на електронните услуги на НАП, справки за здравно-осигурителен статус.
Чрез информационния център могат да се подават и сигнали за данъчни или осигурителни нарушения или корупция. Работното време на консултантите в кол центъра е от 9,00 до 17,30 ч. всеки делничен ден. Автоматична справка за това дали дадена фирма е регистрирана по ДДС може да се прави денонощно, 7 дни в седмицата.
От месец март тази година, когато информационният център на НАП започна работата си, до момента са обслужени близо 40 000 телефонни обаждания. Автоматичната услуга за справка за ДДС-регистрация е ползвана 8000 пъти. До края на годината предстои за се въведат и автоматични справки за здравно-осигурителен статус на клиентите.
Обаждането към телефона на НАП 0700 18 700 е на цената на един градски разговор за абонатите на БТК и според тарифния план за абонатите на мобилните оператори.