Текат последни дискусии с Министерството на транспорта относно меморандума с държавата, по който община Варна трябва да й прехвърли земята, върху която ще се градят новите товарни терминали, в замяна на което тя ще получи настоящите територии на Варна-изток. До края на март ще бъде ясно окончателното решение на японската банка, която ще отпусне заем за Варна в размер на 80-90 млн. евро. На Международната камара на архитектите ще бъде възложен конкурсът за проект за новото яхтено пристанище, който по думите на Гуцанов ще се проведе през февруари.
С изграждането на увеселителния парк ще се наложи и разширяване на крайезерния път през втората половина на тази година, който в крайната си част ще бъде 6-лентов. Това, според председателя на общинския съвет, ще облекчи значително движението и около 90 хил. камиона няма да се включат в трафика по пътя пристанище Варна-запад – Варна-изток.
Инвестицията за пътното разширение, което ще изиска и територия от жп линиите, ще бъде около 20 млн. лв. Според Борислав Гуцанов кв. “Максуда”, за който се говореше, че ще бъде съборен във връзка със строежа на новото яхтено пристанище, няма отношение с въпроса.
Гуцанов обяви, че се обсъжда създаването на дружество, в което да членуват общината, държавата и морската камара. Последната ще участва активно в изграждането на новата атракционна зона.