95936
Улрих Хеппе пред Дарик
Въпреки че пътникопотокът през летище Бургас е по-голям, тази година варненският аеропорт бележи по-голям ръст на обслужените пътници. Това заяви в интервю за Дарик Улрих Хеппе, главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“. Компанията е концесионер на двете ни морски летища – във Варна и Бургас.
Ръст на пътниците на Летище Варна
Ръстът на пътниците на варненската аерогара тази година се дължи на удвояване на зимния трафик в сравнение с миналата година. Основна заслуга за това има нискобюджетната компания Wizz Air, която миналата година откри база на варненското летище и започна да изпълняват полети до 8 нови дестинации, изтъкна Хеппе. Ryanair пък открива база на бургаското летище, с което започва обслужване на нови маршрути и това се очаква да доведе до по-голям ръст там.
В същото време полети между Бургас и София не се изпълняват, тъй като автомагистрала "Тракия" е предпочитаният вариант за придвижване между двата града. Полетите Варна-София-Варна са по няколко на ден и се изпълняват от две авиокомпании.
Целта на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ тази година е ръст на трафика от над 7 на сто. Според главния изпълнителен директор на компанията трудно ще се повтори ръстът на варненско летище от близо 17 на сто за м. г.
„Преговаряме се с всички авиокомпании, тъй като вярваме в потенциала на Варна, Бургас и цялото Черноморие. Редовно се провеждат срещи със самолетните компании, на които се промотира дестинацията. Но това е един дълъг процес. Само за пример – преговорите с Wizz Air продължиха над 2 години, а с Ryanair – година”, отбеляза Улрих Хеппе.
Германецът разкри още, че на летище Варна най-често се обслужват негови сънародници, следвани от българи и руснаци. Челната десетка включва пасажери от Полша, Великобритания, Израел, Австрия, Турция и Чехия.
„Изключително сме доволни от сигурността и безопасността на летище Варна. То и летището в Бургас са първите в България, които получават сертификация от EASA - Европейската агенция за авиационна безопасност. Това помага при промотиране на дестинациите като сигурни и безопасни”, каза още Хеппе.
Миналогодишната зима беше най-жестоката на двете морски летища. Благодарение на добрата работа на персонала обаче не се наложи отлагане на нито един полет заради заледяване или снеговалеж.
„Твърде силният страничен вятър също може да причина за отмяна на полет. За съжаление обаче нямаме влияние върху този фактор”, обясни шефът на компанията концесионер.
20 екипа се състезават да изрисуват една от сградите на летище Варна
През 2024 г. ще бъде разширена сградата на Терминал 2. Старият Терминал 1 пък се използва за офиси и складови пространства. Част от IT специалистите също са настанени там.
Обмисля се възможността за въвеждане на възможност за онлайн резервиране на паркинг място и безкасово плащане, посочи Хеппе. Той призна, че харесва идеята за SMS-плащане и смята да я предложи за обсъждане с паркинг отдела.
Улрих Хеппе призна, че лети със самолет всяка втора седмица. С удоволствие би останал още в България, тъй като тук се чувства като у дома.
Целият разговор с Улрих Хеппе е в прикаченото аудио.
Ръст на пътниците на Летище Варна
Ръстът на пътниците на варненската аерогара тази година се дължи на удвояване на зимния трафик в сравнение с миналата година. Основна заслуга за това има нискобюджетната компания Wizz Air, която миналата година откри база на варненското летище и започна да изпълняват полети до 8 нови дестинации, изтъкна Хеппе. Ryanair пък открива база на бургаското летище, с което започва обслужване на нови маршрути и това се очаква да доведе до по-голям ръст там.
В същото време полети между Бургас и София не се изпълняват, тъй като автомагистрала "Тракия" е предпочитаният вариант за придвижване между двата града. Полетите Варна-София-Варна са по няколко на ден и се изпълняват от две авиокомпании.
Целта на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ тази година е ръст на трафика от над 7 на сто. Според главния изпълнителен директор на компанията трудно ще се повтори ръстът на варненско летище от близо 17 на сто за м. г.
„Преговаряме се с всички авиокомпании, тъй като вярваме в потенциала на Варна, Бургас и цялото Черноморие. Редовно се провеждат срещи със самолетните компании, на които се промотира дестинацията. Но това е един дълъг процес. Само за пример – преговорите с Wizz Air продължиха над 2 години, а с Ryanair – година”, отбеляза Улрих Хеппе.
Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт
„Изключително сме доволни от сигурността и безопасността на летище Варна. То и летището в Бургас са първите в България, които получават сертификация от EASA - Европейската агенция за авиационна безопасност. Това помага при промотиране на дестинациите като сигурни и безопасни”, каза още Хеппе.
Миналогодишната зима беше най-жестоката на двете морски летища. Благодарение на добрата работа на персонала обаче не се наложи отлагане на нито един полет заради заледяване или снеговалеж.
„Твърде силният страничен вятър също може да причина за отмяна на полет. За съжаление обаче нямаме влияние върху този фактор”, обясни шефът на компанията концесионер.
20 екипа се състезават да изрисуват една от сградите на летище Варна
През 2024 г. ще бъде разширена сградата на Терминал 2. Старият Терминал 1 пък се използва за офиси и складови пространства. Част от IT специалистите също са настанени там.
Обмисля се възможността за въвеждане на възможност за онлайн резервиране на паркинг място и безкасово плащане, посочи Хеппе. Той призна, че харесва идеята за SMS-плащане и смята да я предложи за обсъждане с паркинг отдела.
Улрих Хеппе призна, че лети със самолет всяка втора седмица. С удоволствие би останал още в България, тъй като тук се чувства като у дома.
Целият разговор с Улрих Хеппе е в прикаченото аудио.