Варненски ученици „влязоха в час” с данъците
Варненски ученици „влязоха в час” с данъците / Източник на снимката: НАП Варна

55 учебни часа, посветени на данъците, изнесоха служители от НАП Варна  в осем варненски училища от началото на годината. Уроците са част от съвместната кампания на приходната агенция и просветното министерство, наречена „Влез в час с данъците”. Партньор на двете държавни институции са и „Глобални библиотеки” - неправителствена организация, която подпомага дейността на над 960 библиотеки и читалища в малки и големи селища в цялата страна.

В инициативата се включиха Математическа гимназия „Д-р Петър Берон”, ПМГ „Академик М. Попов”, СОУ „Гео Милев”, VIII-мо СОУПЧЕ „ Александър Сергеевич Пушкин”, ПГ по туризъм „Проф. д-р Асен Златаров, СОУ „Елин Пелин, СОУ „Любен Каравелов” и Спортно училище „Г. Бенковски”.

По време на срещите гимназистите придобиха знания по данъчна култура и по–конкретно – що е то данък, какви са видовете данъци в България, защо се плащат данъци и какви права имат гражданите при внасянето на осигурителни вноски.
За да са „в час” с аудиторията си, данъчните са подготвили и  фенстраница на кампанията в социалната мрежа Фейсбук - www.facebook.com/vlezvchas. Давайки своя глас за фенстраницата на кампанията, учениците получават възможност да се запишат за участие в конкурс на тема „Данъците, без които не можем”. Конкурсът е разделен в две категории – текстова и визуална, а наградите са атрактивни – таблет, смартфон и електронен четец за книги, съобщиха от пресцентъра на НАП Варна.

Кой ще спечели „яките” награди, ще определи авторитетно жури, част от което са Любен Дилов-син, актьорите Димитър Рачков и Мария Игнатова, певците Део, Графа и Орлин Павлов,  актрисата Силвия Лулчева и моделът Диляна Попова.

Инициативата на НАП, която се посреща положително от учениците и техните учители, ще продължи до края на учебната година. Желание да се включат в нея са изявили и други училища от морската столица.

Положителни са и резултатите от онлайн активността на феновете на страницата в социалната мрежа "Фейсбук". Над 5 170 фенове следят публикациите и активно участват в конкурса „Данъците, без които не можем”. Над 40 сa желаещите до момента да получат големите награди.