Заради ремонта на Аспаруховия мост от две седмици в посока Бургас има задръстване
Заради ремонта на Аспаруховия мост от две седмици в посока Бургас има задръстване / Дарик Варна
Според проф. Красимир Методиев, на моста се работи от 9,00  до 16,00 часа и то само в делнични дни
Ремонтът на Аспаруховия мост да се извършва на трисменен режим и без почивен ден. На мястото на ремонта да се обособи втора лента в посока „Аспарухово” за сметка на платното в  посока Варна. Това предлага проф. д-р Красимир Методиев от Медицинския университет във Варна. Като жител на с.Звездица той написа писмо до варненските медии, в което анализира проблемите с трафика заради ремонта на моста.
 
Според проф. Методиев, на моста се работи от 9,00  до 16,00 часа и то само в делнични дни. За да се избегне блокирането на кръстовищата преди моста, медикът предлага и там да има постоянно дежурен служител на КАТ.
 
„В нормалните държави това се прави с обстоен предварителен анализ на трафика. А при нас обратното, никакво обследване, никаква логика на сега действащия поток автомобили”, отбелязва професорът, който е председател на Международната медицинска асоциация „България“ и почетен консул на държавата Израел в България.
 
Ето и пълният текст на писмото:
 
Как да /не/се прави ремонт на Аспарухов мост
 
Вече няколко дни тече „усилен“ ремонт на Аспарухов мост Варна.
Но този ремонт се прави по най-нелеп начин, защото работният график сега е от 9  до 16 часа, разбира се без почивните дни.
Това означава, че ремонтът ще се проточи няколко месеца.
Аз не съм професор по пътна инфраструктура и пътно строителство, но тъй като съм имал шанса да обиколя света, съм виждал как се прави подобно нещо в нормалните държави.
А именно, денонощно, на три смени, с пълна мобилизация.
 
Тук става дума за стратегически обект, защото този мост е най-важната връзка по трасето Бургас-Варна и няма никакви оправдания да не се въведе трисменен режим на ремонта, във всеки ден на седмицата.
Това, че надниците на работниците щели да са по-високи при извънреден труд (както ми споменаха), не е логично, защото ако се работи на пълни обороти, срокът ще се съкрати на половина, дори и повече, и така ще се спестят средства.
 
Другото смайващо нещо е организацията на движението по моста в района на ремонта.
 
Пак да спомена, че в нормалните държави това се прави с обстоен предварителен анализ на трафика.
А при нас обратното, никакво обследване, никаква логика на сега действащия поток автомобили.
 
Ето и предложения, които са абсолютно приложими и ще имат 100% ефект:
  1. Още на двете кръстовища на последните два светофара преди моста в посока от Варна към Аспарухово да има постоянно дежурен служител на КАТ, за да не се допуска блокиране на кръстовището. Сега от всички страни, дори при червен светофар, се скупчват коли и няма никакъв шанс да се въведе ред, което затруднява още повече трафика.
  2. На мястото на ремонта да се обособи втора лента от Варна към Аспарухово за сметка на другата част на пътя, от Аспарухово към Варна. Очевидно е, че там има три платна, и е елементарно да се въведе второ платно за движение към Аспарухово, а да се ограничи движението към Варна в двете най-десни платна. Лесно за изпълнение, при това става дума само за територията на двата моста, този до КРЗ и другия над ЖП линията.
  3. Задължително въвеждане на трисменен режим – без почивен ден!!!
Това е – нека сега тези, които имат ангажимента да организират ремонта по най-добър начин да си направят извод от тези предложения и да действат.
Защото ние, гражданите, които живеем зад моста, сме наказани ежедневно без вина.
 
Проф.д-р Красимир Методиев,
Живущ в с.Звездица