Варна с 15 километра нови велоалеи до края на 2015 г.
Варна с 15 километра нови велоалеи до края на 2015 г. / netinfo
Варна с 15 километра нови велоалеи до края на 2015 г.
70886
Варна с 15 километра нови велоалеи до края на 2015 г.
  • Варна с 15 километра нови велоалеи до края на 2015 г.

До края на 2015 г. Варна ще има изградени 15 км. нови велоалеи. Ще бъде завършена  и започнатата през 2007 г. колоездачна алея, която свързва Икономическия университет със спирка „Нептун“.  Това заяви за Дарик инж. Кирил Видолов - член на екипа, който работи по изпълнението на проекта за интегриран градски транспорт.

Съществуващата в момента алея ще продължи до крайната си точка - квартал „Владислав Варненчик“. Освен нея, по европейския проект за интегриран градски транспорт, по който Варна кандидатства, ще бъдат изградени още 4 трасета с велоалеи и 50 стоянки за паркиране на колела. Те ще бъдат разположени на оживени места, до които има видеонаблюдение, като на 5 от стоянките ще се дават и велосипеди под наем. До края на тази година ще се изготви проект, а след това през 2015 г. ще започнат същинските строително-монтажни работи.

„В момента сме във фаза на тръжни процедури, като тепърва се подготвят материалите, които ще качим на нашия сайт. Провеждането на процедурите отнема доста време, тъй като самата схема по Закона за обществените поръчки е тромава.  След като приключим с това, ще започне самото проектиране на велоалеите, като се предвижда това да стане на два етапа. В първия ще се изработи идеен проект с подварианти на самите трасета, а във втория ще се направи технически проект“, коментира инж. Видолов.

Колоездачната алея от „Нептун“ до „Владиславово“ е най-дълга – 8 километра. За нейното завършване ще се използва вече съществуващият проект, като се нанесат леки промени в частта, която минава покрай бул. „Цар Освободител“. Булевардът също е част от проекта за интегриран градски транспорт и в бъдеще предстои да бъде разширен.

Второто по-дълго трасе е 3,5 км.- от „Варна Тауърс“ до Катедралата. То ще минава край Централните гробища, автогарата и Кръглата банка. Друго направление ще започва от общината и ще минава по бул. „Осми приморски полк“, покрай стадионите „Тича“ и „Варна“, ще завива по ул. „Студентска“ и ще завършва до Техническия университет и Терапията. Общата му дължина е малко над 3 километра. Колоездачна алея ще има и по северната страна на бул. „Левски“, до стадион „Варна“. Тя ще стига до сградата на Четвърта езикова гимназия и спирка „Почивка“. Петото трасе е кратко и трябва да свързва най-старата велоалея до „Нептун“ с тази до бул. „Владислав Варненчик“. Дължината му е едва 260 метра.

Кирил Видолов сподели още, че алеите ще бъдат разположени в тротоарната площ, но няма да възпрепятстват преминаването на пешеходците. Ще бъдат обозначени местата за колоездачи, като се поставят бордюри и знаци. По този начин успешно ще се съчетаят пешеходното, велосипедно и автомобилно движение.

От варненския колоездачен клуб „Устрем“ заявиха пред Дарик, че изграждането на 5 направления с алеи не решава проблемите на велосипедистите в града. Председателят на клуба Здравко Василев коментира, че са малко хората, които спазват правилата на сегашната велоалея.

„Автомобилите паркират, а пешеходците вместо по тротоарите, се движат по алеята. Няма достатъчно обозначения, че това е място, предвидено за колоездачи. Контролът от страна на Община Варна също е занижен, отзовават се само по сигнали и то невинаги. Може да се поставят колчета или други заграждения, които да ограничат преминаването“, допълни Василев.