Към пропускателния режим на Летище Варна няма да бъде въведено смс-паркиране, стана ясно от думите на изпълнителния директор на аеропорта Димитър Костадинов.
След като миналата година беше въведен пропускателният режим, много от клиентите на летището бяха неприятно изненадани от недобре обмислената система за излизане на автомобилите от паркинга. Талонът, който шофьорът взема на влизане, не се отчита автоматично от друг автомат на изхода, а са необходими поне двама служители, които да проверят престоя, да отчетат фиша, да издадат касов бон, а чак след това бариерата се вдига. Това е причината при всяко кацане на самолет опашка от посрещачи да чака дълго на изхода на паркинга.
Потърпевши коментират, че най-вероятно става дума за спестена от страна на инвеститора сериозна сума, с която проблемът е можело да бъде решен с обикновен смс, като например в КК „Албена”. На този етап напускането на автомобили изглежда необмислено и доста затруднено. Според директора на аеропорта обаче подобен софтуер не е приоритет за инвеститора.
Новият пропускателен режим на летището беше въведен преди година, като безплатният престой от 15 минути остана в сила. Това време е достатъчно само ако автомобил остави заминаващ на летището, без да се задържа на паркинга.
За един час престой се заплаща 2 лева, а за два часа - 5 лв. Таксата за цял ден е 24 лева, а за седмица - 64 лв.
На въпрос дали ще бъде въведено смс-паркиране, Димитър Костадинов отговори:
„Да, такава функционалност има. Чисто откъм имплементиране мисля, че не е първи приоритет и не е чак толкова търсена тази услуга.”
От Летище Варна уточниха за Дарик, че опашките могат да бъдат избегнати, ако предварително престоят бъде платен на някоя от четирите автоматизирани машини в залите, на паркинга или на пътя.