Пътен шеф в отговор на Лиляна Павлова: Проблемът е в договорите за снегопочистване
Пътен шеф в отговор на Лиляна Павлова: Проблемът е в договорите за снегопочистване / DarikNews.bg, архив
Пътен шеф в отговор на Лиляна Павлова: Проблемът е в договорите за снегопочистване
92221
Пътен шеф в отговор на Лиляна Павлова: Проблемът е в договорите за снегопочистване
  • Пътен шеф в отговор на Лиляна Павлова: Проблемът е в договорите за снегопочистване

При 23 машини, които „Пътища и мостове" е трябвало да използва за снегопочистване във Варненско, фирмата е използвала 34. Помогнато е за почистването и на други общини и пътни участъци, за които фирмата не отговаря. Това заяви за Дарик управителят на „Пътища и мостове" инж. Росен Колелиев, в отговор на изявлението на регионалния министър Лиляна Павлова, че фирмата разполага само с един роторен снегорин, при сключени договори за снегопочистване с 5 общини.

Ще глобяват фирми за непочистени пътища, закани се регионалният министър

Инж. Колелиев обясни, че имат сключени договори частично за 3 общини - Долни чифлик, Провадия и Суворово. Обслужват и община Бяла и по думите му „досега няма недоволен кмет". Той уточни, че няма как регионалното министерство да налага глоби, тъй като договорите на фирмите не са сключени с него, а с общините.

„Най-вероятно, в много натовареното си ежедневие госпожа Павлова не е могла да обмисли фактите и ако е била малко по-напрегната, се е получило така", коментира шефът на частната фирма. Колелиев добави, че фирма, която повече от 20 години работи, не може да си позволи лукса да бъде хвърлено такова петно върху авторитета й.

Пътният специалист уточни, че не е против министър Павлова, а срещу начина, по който се осъществява пътната политика в страната. Според него проблемът се крие във философията на договорите за снегопочистване и начина, по който се сключват.

„Зимата вместо годишен сезон се превърна в бедствие за България", коментира той. По думите му, при 30-40 см сняг не би трябвало да има проблем, дори и при вятър.

Инж. Колелиев изрази съмнение, че декларираният брой налични снегорини в страната отговаря на истината: „Нашата републиканска пътна мрежа е малко под 20 000 км. Ако тези 3087 снегорина се движат с 20 км/час, това означава, че във всяка точка на мрежата 3 пъти на час трябва да минава снегорин".

Според шефа на „Пътища и мостове", поддържането на пътищата в страната може да се прави с много по-малко средства. Той даде пример със свой колега в Добрич, който разполага с десетки снегорини, но те бездействат зимата, тъй като никой не наема фирмата му за подизпълнител.

Шефът на АПИ смята за удачен модела на снегопочистване у нас

При подготовката на пътищата за зимата не се почистват храсти, не се косят банкети и не се почистват отводнителни съоръжения. Това ще доведе до проблем с мокри пътища следващия месец, прогнозира инж. Колелиев. За пример той даде магистрала „Хемус". В участъка между Варна и Девня има 3-4 места, които се заледяват през зимата и стават капан за шофьорите, заради недобро решено отводняване.

Дупките в асфалта, които се появиха след почистване на снега и леда, се дължат на липсата на превантивен ремонт на пътищата. Химикалите, които се ползват в борбата с леда, увреждат по-скоро автомобилите, отколкото пътната настилка, обясни още специалистът.

Целият разговор с Росен Колелиев е в прикаченото аудио.