Издръжката на "Перун" за година е около 400 000 лева. Няма държава в Евросъюза, която да си позволи подобна издръжка за кораб, който използва 1-2 пъти годишно, коментира кап.Апостолов. За пример той даде Великобритания, Белгия и Холандия, където морските власти сключват договори с частни компании.
Подобни предварителни разговори се водят и у нас. Проучват се възможностите „Морска администрация” да сключи договори за спасяване на кораби с 3 частни компании, както във Варна/”Портфлот” и “Бонмарин”/, така и в Бургас/”Мултратрак”/. Този начин ще ни излезе 3 пъти по-евтин от подръжката на кораб като "Перун", посочи шефът на „Морска администрация”.
Морското спасяване има нужда поне от един хеликоптер, който да бъде снабден с необходимото оборудване за търсене и спасяване на хора във водата. Машината ще бъде в готовност 24 часа в денонощието, като може да се използва от заинтересованите министерства – на транспорта, бедствията и авариите, на отбраната и вътрешното министерство, смята кап.Апостолов.