Нова промяна е въведена в движението на градския транспорт в София, алармира общинският съветник Борис Бонев.
По думите му: "Най-драстичното орязване на градския транспорт от последните 10 години се случи тази седмица в София. Основни и натоварени линии като автобуси 83, 94, 111, 120 и 280 и тролеи 1, 2, 6, 9 са орязани, като най-драстично са намалени трамваите по линии 20 и 22, където се премахват по пет трамвая от всяка линия", предупреждава още Бонев.
Градският транспорт в София е секторът, който е най-силно засегнат от ограничителните COVID мерки, които водят до намаление от 30% на пътниците и значителни финансови загуби. Така от Столичната община аргументираха решението.
Въведената оптимизация в разписанието на движение засяга само 20% от линиите на градския транспорт от т. нар. „зимни разписания“, се казва още в позицията. Промените не засягат движението на линиите на метрото.
Промените в интервалите на движение са между 1 и 2 минути. Единствено на две линии – интервалът е увеличен с 3 минути - трамвай №20 и автобус №88, допълват от Столичната община.
Според Бонев обаче това е грешно решение, „което ще изгони и без това малкото останали пътници в градския транспорт“.
Причината – той прогнозира, че хората ще чакат по-дълго по спирките и ще се возят в "претъпкани превозни средства посред пандемия".
„Разписанията на ключовите линии в София и до момента бяха абсурдни за толкова голям град, но с това допълнително намаляване градският транспорт става неизползваем“, смята Бонев.
Част от оптимизацията на разписанията е следствие на ускорение и синхронизация на движението в отсечки по десет линии – автобуси №№ 58, 59, 69, 70, 123, 63, 64, 66, 98 и 204. По две от линиите в обедните часове интервалите на движение са намалени, заради регистрирана от аналитичната система по-висока натовареност – това са линии №59 и 204. Предстои въвеждане на допълнителни съчленени автобуси в часовете пик по линия №111, осигурени от оптимизация на линии №102 и 83, се казва още в съобщението.
„Йорданка Фандъкова така и не разбра, че с увеличаването на интервалите и времето за чакане пътниците се отказват да ползват градския транспорт и това ще доведе само до повече коли по улиците на София“, пише още общинският съветник Борис Бонев. И алармира, че Центърът за градска мобилност е пред фалит.
От общината обаче смятат, че държавната помощ е недостатъчна. В актуализацията на бюджета са заложени 40 млн.лв. за автобусния транспорт за цялата страна, а в същото време за електротранспорта не са заложени никакви средства. Това съобщиха за DarikNews.bg от Столичната община.
По думите му: "Най-драстичното орязване на градския транспорт от последните 10 години се случи тази седмица в София. Основни и натоварени линии като автобуси 83, 94, 111, 120 и 280 и тролеи 1, 2, 6, 9 са орязани, като най-драстично са намалени трамваите по линии 20 и 22, където се премахват по пет трамвая от всяка линия", предупреждава още Бонев.
Градският транспорт в София е секторът, който е най-силно засегнат от ограничителните COVID мерки, които водят до намаление от 30% на пътниците и значителни финансови загуби. Така от Столичната община аргументираха решението.
Въведената оптимизация в разписанието на движение засяга само 20% от линиите на градския транспорт от т. нар. „зимни разписания“, се казва още в позицията. Промените не засягат движението на линиите на метрото.
Промените в интервалите на движение са между 1 и 2 минути. Единствено на две линии – интервалът е увеличен с 3 минути - трамвай №20 и автобус №88, допълват от Столичната община.
Според Бонев обаче това е грешно решение, „което ще изгони и без това малкото останали пътници в градския транспорт“.
Причината – той прогнозира, че хората ще чакат по-дълго по спирките и ще се возят в "претъпкани превозни средства посред пандемия".
„Разписанията на ключовите линии в София и до момента бяха абсурдни за толкова голям град, но с това допълнително намаляване градският транспорт става неизползваем“, смята Бонев.
Част от оптимизацията на разписанията е следствие на ускорение и синхронизация на движението в отсечки по десет линии – автобуси №№ 58, 59, 69, 70, 123, 63, 64, 66, 98 и 204. По две от линиите в обедните часове интервалите на движение са намалени, заради регистрирана от аналитичната система по-висока натовареност – това са линии №59 и 204. Предстои въвеждане на допълнителни съчленени автобуси в часовете пик по линия №111, осигурени от оптимизация на линии №102 и 83, се казва още в съобщението.
„Йорданка Фандъкова така и не разбра, че с увеличаването на интервалите и времето за чакане пътниците се отказват да ползват градския транспорт и това ще доведе само до повече коли по улиците на София“, пише още общинският съветник Борис Бонев. И алармира, че Центърът за градска мобилност е пред фалит.
От общината обаче смятат, че държавната помощ е недостатъчна. В актуализацията на бюджета са заложени 40 млн.лв. за автобусния транспорт за цялата страна, а в същото време за електротранспорта не са заложени никакви средства. Това съобщиха за DarikNews.bg от Столичната община.