Въвеждат зони за платено почасово паркиране и в столичните квартали. Идеята е да бъдат обособени „зелени зони" в районите "Възраждане", "Лозенец", "Средец", "Красно село", "Триадица" и "Оборище". Пред Дарик общинският съветник от ГЕРБ и член на транспортната комисия в местния парламент Зафир Зарков заяви, че предложението идва от районните кметове, а целта е да се сложи ред в паркирането. Зам.-председателят на ресорната комисия и лидер на градското БСП Калоян Паргов коментира пред нашата медия, че проблемът с платеното паркиране трябва да бъде решен цялостно, а парите от сините и зелени зони да бъдат събирани от специално обособено общинско предприятие.
Паркирането в синя и зелена зона няма да поскъпва
Преди две години жители на някои столични квартали сами поискаха зоните за платено паркиране да бъдат разширени, тъй като проблемът с липсата на места за паркиране значително се увеличава. Пред Дарик кметът на Лозенец Любомир Дреков заяви, че след многократни обсъждания с граждани, ще инициира въвеждането на зелени зони в района.
"Все по-осезаемо и по-масово искат въвеждането на зелена зона в долната част на района. Това е цялостният вариант за справяне с един наболял и тежък проблем за района ни, а именно неправилното паркиране на МПС-та в зелени площи, по тротоари, кръстовища и т.н., което създава изключителни трудности за живеещите в района", каза Дреков.
Общинският съветник Зафир Зарков поясни, че в шестте основни района на София има идея за въвеждане само на зелена зона. В останалите квартали при инициатива от районните кметове може да се мисли за обособяване на жълта зона, която е безплатна.
"Така или иначе по наредба регламентира само задържането на зелени зони. Относно предложението за жълта зона е ясно, че става дума за безплатно паркиране, но организирано. Тоест е разчертано и указано къде точно може да се паркира", каза Зарков.
От БСП подкрепят въвеждането на зони за почасово платено паркиране в столични райони, но настояват за отделно общинско предприятие, което да събира средствата от дейността.
"Това, което смятам като БСП да предложим, е да се обмисли възможността да се отдели паркирането в общинско предприятие, за да може парите, постъпвайки директно в бюджета, да бъдат изразходвани целево", каза от своя страна Калоян Паргов.
От Центъра за градска мобилност съобщиха, че не са изпращали предложение до Столичния общински съвет за обособяване на платени зони в шестте района.
Източник видео: Novanews.bg