До месец мобилно приложение ще известява за замърсяване на въздуха в София. Това съобщи зам.-кметът по екология Йоана Христова, по време на представяне на обществените нагласи за мерките, които общината предприема. Според изследване на „Алфа Рисърч“ над 90% от столичани подкрепят идеята за безплатен градски транспорт или въвеждане на „зелен билет”, с който за 1 лев ще можем да пътуваме през целия ден, когато е замърсен въздухът. 50 на сто от жителите на София обаче не са съгласни с предложението за увеличение на цената за час престой в „синя зона”.
Вижте идеите за борба с мръсния въздух в София
След месеци на обсъждания на различни предложения за справяне с мръсния въздух в София, на утрешното заседание на местния парламент, най-накрая мерките ще бъдат гласувани. След одобрението от съвета, общината вече ще може да прилага на практика ограниченията като забрана за навлизане в центъра с автомобили, невъзможност да се паркира в платените зони и съответно насърчаване за ползването на обществен превоз. За нивата на замърсяване и отделните мерки ще научаваме от сайта на Столична община, от медиите ,а след месец и чрез мобилните си телефони, посочи ресорният зам.-кмет Йоана Христова:
„Когато имаме такъв тип прогноза, която надвишава стойностите на фини прахови частици, като пределно допустими норми за два последователни дни, мерките от една страна ще бъдат обявявани на сайта на Столична община, те ще бъдат представяни и на медиите. Паралелно с това работим по мобилно приложение, което да може да е достъпно за гражданите, така че който може, да си го свали на телефона. Това приложение се надявам да бъде готово до месец“, каза Христова.
Още умуват как да борят мръсния въздух в София
От проучването, което от „Московска“ 33 са поръчали, става ясно, че мнозинството от софиянци са на мнение, че мръсният въздух е един от най-големите проблеми на града.
Близо половината от анкетираните признават, че ползват ежедневно или няколко пъти в седмицата личния си автомобил. 90% са съгласни да ползват автобус, при положение че е безплатно пътуването им или могат да се возят само срещу 1 лев на ден. Не така обаче стоят нещата при ограничителните мерки – като по-скъпа платена зона за паркиране или по-кратък престой в нея.
Предлагат пълна забрана за паркиране в „синя зона“ при мръсен въздух в София
Боряна Димитрова от „Алфа Рисърч“ с анализ на обществените нагласи:
„Голяма част от нас одобряваме това автомобилите да не замърсяват, да има проверки, но тогава, когато стигне въпросът до моя автомобил, до моето придвижване, нещата стават по-проблемни“, допълни Димитрова.
До края на годината общината очаква и въвеждането на стандарти за твърдите горива, които също са сред основните замърсители на въздуха в града.
Вижте идеите за борба с мръсния въздух в София
След месеци на обсъждания на различни предложения за справяне с мръсния въздух в София, на утрешното заседание на местния парламент, най-накрая мерките ще бъдат гласувани. След одобрението от съвета, общината вече ще може да прилага на практика ограниченията като забрана за навлизане в центъра с автомобили, невъзможност да се паркира в платените зони и съответно насърчаване за ползването на обществен превоз. За нивата на замърсяване и отделните мерки ще научаваме от сайта на Столична община, от медиите ,а след месец и чрез мобилните си телефони, посочи ресорният зам.-кмет Йоана Христова:
„Когато имаме такъв тип прогноза, която надвишава стойностите на фини прахови частици, като пределно допустими норми за два последователни дни, мерките от една страна ще бъдат обявявани на сайта на Столична община, те ще бъдат представяни и на медиите. Паралелно с това работим по мобилно приложение, което да може да е достъпно за гражданите, така че който може, да си го свали на телефона. Това приложение се надявам да бъде готово до месец“, каза Христова.
Още умуват как да борят мръсния въздух в София
От проучването, което от „Московска“ 33 са поръчали, става ясно, че мнозинството от софиянци са на мнение, че мръсният въздух е един от най-големите проблеми на града.
Близо половината от анкетираните признават, че ползват ежедневно или няколко пъти в седмицата личния си автомобил. 90% са съгласни да ползват автобус, при положение че е безплатно пътуването им или могат да се возят само срещу 1 лев на ден. Не така обаче стоят нещата при ограничителните мерки – като по-скъпа платена зона за паркиране или по-кратък престой в нея.
Предлагат пълна забрана за паркиране в „синя зона“ при мръсен въздух в София
Боряна Димитрова от „Алфа Рисърч“ с анализ на обществените нагласи:
„Голяма част от нас одобряваме това автомобилите да не замърсяват, да има проверки, но тогава, когато стигне въпросът до моя автомобил, до моето придвижване, нещата стават по-проблемни“, допълни Димитрова.
До края на годината общината очаква и въвеждането на стандарти за твърдите горива, които също са сред основните замърсители на въздуха в града.