/ БГНЕС
Центърът за градска мобилност поетапно премахва апаратите, от които пътниците в тролеи и трамваи можеха да си купят билет.
В писмена позиция до нас от дружеството посочват, че причина за това е внедряването и предстоящото пускане на новата тикет система, която трябва да започне да функционира в края на тази година и необходимостта старата система да бъде изключена.

Процесът на оборудването с нови валидатори, бордови компютри, принтери за еднократни карти, камери и други е свързан с изключване на старите си системи. Това са общо близо 13 000 различни устройства. Част от старата система са и апаратите за продажба на еднократни карти в трамваите, които постепенно се демонтират. Пътниците към настоящия момент нямат проблем с липсата на такива апарати, които и досега съществуваха само в колите на „Столичния Електротранспорт“, тъй като подобни карти се купуват от водачите, пунктовете на ЦГМ и многобройните ни дистрибутори“, заявяват от ЦГМ.

Приеха бюджета на София за 2020 година

От там добавят, че в цялата система на обществения транспорт на София се извършва цялостна промяна на оборудването и 4 G свързаност като част от двугодишния процес на внедряване на новата тикет система. Тя ще позволи съвсем различен начин на работата и най-вече повече удобства за пътниците – от начина на закупуване на единен като вид и за всички видове транспорт документ за пътуване, до пълен анализ на натовареността на транспорта, така че да се гарантира качество на обслужването по различните линии. В същото време всеки един от вече над 600-те броя оборудвани превозни средства има и внедрено видеонаблюдение. В тази връзка вече са монтирани и валидатори, на които пише, че са в тестови период.

От ЦГМ посочват, че след като новата тикет система заработи пътниците ще могат да закупуват превозен документ чрез банкова карта, поставена директно върху валидатора; възможност винаги да си закупят на място превалидиран еднократен превозен; запазва се възможността за закупуване на билет от водача на превозното средство; дозареждане на съществуваща карта /пластика/ в съществуваща и новоизградена търговска мрежа; възможност за използване на мобилен телефон за закупуване и валидиране на превозни документи; зареждане на превозни документи върху карта през уеб портал, както и ще се даде възможност гражданите да зареждат карти през автомати за продажба на превозни документи, които ще се намират извън превозните средства.
БГНЕС