Сроковете за изграждането на инфраструктурата от идейния проект до началото на строителството трябва да се намалят драстично, смята вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов във връзка със строежа на Западната дъга на околовръстния път на София.
Трябва да се работи върху нова глава на Закона за устройството на територията (ЗУТ). Аз ще подема инициативата с министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, която драстично да намали срокове, каза той по време на кръгла маса на тема "Западната дъга на Софийския околовръстен път - кога ...?!?", организирана от Научно-техническия съюз по транспорта, Федерацията на научно-техническите съюзи в България, Съюза на архитектите в България, Научно-техническия съюз по транспорта, Българската браншова камара "Пътища" и Форума за балкански транспорт и инфраструктура.
Караджов призна, че когато е бил министър на регионалното развитие и благоустройството, е бил озадачен как проекти, които са започнати преди десетилетия, не са стигнали до първа копка.

По думите му законите са такива, че минават най-малко 6 години от идейната фаза на проектите през процедурите в Закона за обществените поръчки за проектиране, за консултант по проектиране, законите, които са свързани с биологичното разнообразие, с оценката за въздействие върху околната среда, през съдебните дела, продължаващи с години, включително и за отчуждаването.
"Ако днес решем да довършим например Околовръстното шосе на Кърджали, 6 години ще отнеме само бумащината, докато стигнем до разрешение за строеж и това е минималният възможен срок, и на това нещо трябва да се намери лек", каза той и добави, че толкова усложнени процедури няма в друга държава освен в Румъния, където обаче започват промени.
Според министъра на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов цялостното изграждане на Околовръстния път на София, както и магистралите "Хемус" и "Струма", са сред "жертвите" на политическата нестабилност през последните години.
По думите му големи проекти се отлагат и поради административно-технически проблеми. Иванов акцентира върху това, че транспортните проблеми са големи и това се отнася най-вече за Северна България. Той смята, че икономическата изостаналост на региона се дължи на това, че няма европейски пътища.
Според Иванов очакванията по отношение на железопътния транспорт и магистралите са големи и това ще е една от оценките на обществото за правителството.