Каква е причината за петчасовата авария в столичното метро
Каква е причината за петчасовата авария в столичното метро / БГНЕС
Аварията в столичното метро се е случила независимо от превенцията, която се прилага
91542
Аварията в столичното метро се е случила независимо от превенцията, която се прилага
  • Аварията в столичното метро се е случила независимо от превенцията, която се прилага

Безпрецедентната петчасова авария, която блокира столичното метро и създаде истински хаос в движението на наземния транспорт вече е овладяна. Пред Дарик зам.- началникът на дирекция „Движение" към "Метрополитен" Александър Георгиев заяви, че причината за спирането на електричеството между станциите "Сердика" и "Младост 1" е счупена контактна релса. По думите му ежедневно се правят проверки както на техническата изправност на метровалковете, така и на състоянието на подземната инфраструктура. Георгиев увери, че при снощната ситуация не е имало опасност за пътниците.

Кметът на София Йорданка Фандъкова коментира, че има какво още да се желае по отношение на информирането на пътниците при аварии в метрото.

Авария блокира столичното метро за часове, движението вече е възстановено

Повредата в столичното метро се случва малко преди 18.00 часа снощи. Движението на влаковете е спряно за близо 5 часа, което създаде сериозни проблеми и в наземната градска мрежа. Метрото започна отново работа малко преди полунощ.

Какво доведе до аварията в подземната железница - коментира Александър Георгиев от Метрополитен: "Проблем имаме с контактна релса, която е увредена вследствие на токоприемниците на метросъстав, който минава в участък от метростанция "Стадион Васил Левски" в посока метростанция "Св. Климент Охридски". Буквално преди да влезе на метростанция "Св. Климент Охридски" се получава късо съединение, вследствие на което отпада и захранването на този участък".

По думите му влакът все е успял ли е да стигне до станцията: "Влакът влиза на метростанцията. Пътниците се свалят от метросъстава и авариралият състав в случая предприема действия да го изкара за депо. От метростанция "Св. Климент Охридски" тръгва в посока депо, но веднага след като тръгва се получава нов технически проблем и той остава там на място. Наши технически екипи влязоха, направиха оглед, локализираха проблема. Имахме проблем с контактна релса, заради което ние не можехме да подадем захранване и съответно да възстановим движението".

Александър Георгиев увери, че се прави ежедневна проверка на техническото състояние на влаковете и на системата под земята: "Системите за безопасност в столичното метро са на изключително високо ниво. Проверяват се абсолютно всички системи. Това е основен приоритет на дружеството. Снощната ситуация е авария, която независимо от превенцията, която прилагаме, се е случила. Силно се надявам в бъдеще колкото се може по-малко да има подобни ситуации".

Кметът Йорданка Фандъкова настоява за по-адекватна информираност на пътниците при спешни случаи в подземната железница.

"По отношение на информирането има какво да се желае. По инструкции машинистът е длъжен най-напред да информира централата и диспечера, след това да опита да възстанови движението и едва след това до 5 минути да информира хората, които са във влака. За мен това не е правилно и затова поисках промяна в инструкциите, така че веднага след съобщаване на диспечера машинистът да е длъжен да информира хората, за да може да няма притеснение от тях".

След аварията: Пътниците, които са купили билети за метрото, могат да ги върнат

Пътниците, които са си купили билети снощи, но не са пътували заради аварията, могат да ги върнат на пунктовете в метростанциите. Там те ще получат сумата обратно или нов билет.