Общественият транспорт е най-добрата алтернатива за придвижване в големия град. Това каза кметът на София Йорданка Фандъкова при откриването на конференцията „Бъдещето е в обществения транспорт“, организирана от КНСБ в рамките на Европейската седмица на мобилността 2021.
През всичките тези години развитието на публичния транспорт е било ключов приоритет за Столичната община. Целта ни е да развиваме екологичния обществен транспорт като най-добрата алтернатива за придвижване в големия град, каза още Фандъкова и припомни, развитието на метрото, обновяването на наземния транспорт с нови екологични превозни средства, както и усилията в създаване на нови и по-удобни начини за закупуване на превозни документи и достъп до разписанията на превозните средствата.
Аварирал трамвай спря движението по софийска улица (СНИМКИ)
Имаме и амбиции за разширение на трамвайния транспорт като най-екологичния наземен транспорт. Това са усилия, с които искаме да накараме хората да слязат от колите си и да се качат в градския транспорт.
Фандъкова подчерта, че настоява средствата в размер на 40 милиона лева за автобусния транспорт, предвидени в актуализацията на държавния бюджет, да се разпределят реципрочно. В София живеят 1/4 от българите и столичният транспорт търпи сериозни загуби вследствие на пандемията.
Кметът изрази и учудването си, че в актуализацията на бюджета не са предвидени средства за електрически транспорт. Защо, когато се борим с климатичните промени няма подкрепа за най-екологичния наземен транспорт - електрическия, попита Фандъкова.
Ученическите карти за градски транспорт в София може да се зареждат онлайн
За нуждата от сериозна финансова подкрепа в сектора на обществения транспорт говори и президентът на КНСБ Пламен Димитров.
„КНСБ ще настоява в бюджета за следващата година да бъдат предвидени средства за компенсиране на загубите, натрупани от обществения транспорт по време на пандемията. Ако трябва, това ще стане и наша централна тема и ще имаме готовност за индустриални акции и действия, за да убедим, че този път няма как тези натрупани загуби от над 80 млн. лв. да не бъдат компенсирани в спешен порядък, посочи Пламен Димитров.
“Опитът на СТСБ през годините, и особено ситуацията от последната година и половина показват ясно, че градският транспорт не може да се издържа само от продажбата на билети и карти. Качествена и достойна обществена услуга не може да бъде предоставена, ако тя е оставена да се развива само чрез приходите, които идват от нейната цена. Нужни са държавни субсидии – и за поддръжка, и за развитие. Тук става дума за обществена услуга от общ икономически интерес.
Процесите на урбанизация и в България, и в световен мащаб продължават. Населението все повече се насочва да живее и работи – или дори само да работи и учи в градовете. Това изисква много сериозно внимание на държавата към този толкова важен транспортен сектор, и дългосрочен ангажимент за планиране и финансиране на неговото развитие.”, коментира председателят на СТСБ Екатерина Йорданова по време на националната конференция “Бъдещето е в обществения транспорт” #TheFutureIsPublicTransport.
През всичките тези години развитието на публичния транспорт е било ключов приоритет за Столичната община. Целта ни е да развиваме екологичния обществен транспорт като най-добрата алтернатива за придвижване в големия град, каза още Фандъкова и припомни, развитието на метрото, обновяването на наземния транспорт с нови екологични превозни средства, както и усилията в създаване на нови и по-удобни начини за закупуване на превозни документи и достъп до разписанията на превозните средствата.
Аварирал трамвай спря движението по софийска улица (СНИМКИ)
Имаме и амбиции за разширение на трамвайния транспорт като най-екологичния наземен транспорт. Това са усилия, с които искаме да накараме хората да слязат от колите си и да се качат в градския транспорт.
Фандъкова подчерта, че настоява средствата в размер на 40 милиона лева за автобусния транспорт, предвидени в актуализацията на държавния бюджет, да се разпределят реципрочно. В София живеят 1/4 от българите и столичният транспорт търпи сериозни загуби вследствие на пандемията.
Кметът изрази и учудването си, че в актуализацията на бюджета не са предвидени средства за електрически транспорт. Защо, когато се борим с климатичните промени няма подкрепа за най-екологичния наземен транспорт - електрическия, попита Фандъкова.
Ученическите карти за градски транспорт в София може да се зареждат онлайн
За нуждата от сериозна финансова подкрепа в сектора на обществения транспорт говори и президентът на КНСБ Пламен Димитров.
„КНСБ ще настоява в бюджета за следващата година да бъдат предвидени средства за компенсиране на загубите, натрупани от обществения транспорт по време на пандемията. Ако трябва, това ще стане и наша централна тема и ще имаме готовност за индустриални акции и действия, за да убедим, че този път няма как тези натрупани загуби от над 80 млн. лв. да не бъдат компенсирани в спешен порядък, посочи Пламен Димитров.
“Опитът на СТСБ през годините, и особено ситуацията от последната година и половина показват ясно, че градският транспорт не може да се издържа само от продажбата на билети и карти. Качествена и достойна обществена услуга не може да бъде предоставена, ако тя е оставена да се развива само чрез приходите, които идват от нейната цена. Нужни са държавни субсидии – и за поддръжка, и за развитие. Тук става дума за обществена услуга от общ икономически интерес.
Процесите на урбанизация и в България, и в световен мащаб продължават. Населението все повече се насочва да живее и работи – или дори само да работи и учи в градовете. Това изисква много сериозно внимание на държавата към този толкова важен транспортен сектор, и дългосрочен ангажимент за планиране и финансиране на неговото развитие.”, коментира председателят на СТСБ Екатерина Йорданова по време на националната конференция “Бъдещето е в обществения транспорт” #TheFutureIsPublicTransport.