Министерският съвет (МС) в оставка реши цялата територия на летище София, която е включена в договора за концесия, както и всички бъдещи обновления и разширения, да бъдат обявени за обект с национално значение, съобщиха от правителствения пресцентър.
Предвижда се и движими вещи, които са предадени на концесионера и е необходимо да бъдат продадени или бракувани, да се обявят за частна държавна собственост. Разпореждането с тях ще се извършва по установения законов ред и приходите от продажби ще постъпват в държавния бюджет, посочват от МС. В обекта на концесия се включват и два нови поземлени имота, необходими за изпълнение на инвестиционната програма на концесионера, като последното е договорено в действащия към момента концесионен договор, добавят още от правителствената пресслужба.
Кабинетът назначи и три български авиокомпании за превозвачи по международните въздушни линии между България и Китай.
Авиокомпания „Компас Карго Еърлайнс" ЕООД е определена за превозвач на редовни товарни полети по линиите София-Шанхай-София, София-Джънджоу-София и София-Шънджън-София с общо до седем честоти седмично. Авиокомпаниите „България Еър" АД и „Гъливеър" ЕООД са определени за изпълнение на редовни пътнически и комбинирани превози по въздушните линии София-Пекин-София и София-Шанхай-София, с общо до четири честоти седмично за първия превозвач и до три честоти за втория.
Въздушните линии са договорени със спогодба за въздушен транспорт между Китайската народна република и Република България и Меморандум за разбирателство между въздухоплавателните власти на двете държави, в сила от 8 декември 2023 г.
Изпълняването на редовни полети по линиите ще създаде пряка въздушна свързаност между Република България и Китайската народна република и ще подобри свързаността на страната ни с далечния Изток. Това ще подпомогне развитието на сътрудничеството и ще открие нови възможности за по-бързото изпращане на товари, както и осъществяването на пътувания на граждани от двете страни, отбелязват от МС.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
Предвижда се и движими вещи, които са предадени на концесионера и е необходимо да бъдат продадени или бракувани, да се обявят за частна държавна собственост. Разпореждането с тях ще се извършва по установения законов ред и приходите от продажби ще постъпват в държавния бюджет, посочват от МС. В обекта на концесия се включват и два нови поземлени имота, необходими за изпълнение на инвестиционната програма на концесионера, като последното е договорено в действащия към момента концесионен договор, добавят още от правителствената пресслужба.
Кабинетът назначи и три български авиокомпании за превозвачи по международните въздушни линии между България и Китай.
Авиокомпания „Компас Карго Еърлайнс" ЕООД е определена за превозвач на редовни товарни полети по линиите София-Шанхай-София, София-Джънджоу-София и София-Шънджън-София с общо до седем честоти седмично. Авиокомпаниите „България Еър" АД и „Гъливеър" ЕООД са определени за изпълнение на редовни пътнически и комбинирани превози по въздушните линии София-Пекин-София и София-Шанхай-София, с общо до четири честоти седмично за първия превозвач и до три честоти за втория.
Въздушните линии са договорени със спогодба за въздушен транспорт между Китайската народна република и Република България и Меморандум за разбирателство между въздухоплавателните власти на двете държави, в сила от 8 декември 2023 г.
Изпълняването на редовни полети по линиите ще създаде пряка въздушна свързаност между Република България и Китайската народна република и ще подобри свързаността на страната ни с далечния Изток. Това ще подпомогне развитието на сътрудничеството и ще открие нови възможности за по-бързото изпращане на товари, както и осъществяването на пътувания на граждани от двете страни, отбелязват от МС.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня