Международно дружество “Елиас Канети” подготви кампания в подкрепа на Литературен Фестивал Русе 2015. Тя е вече активна и всеки може да я посети.
С помощта на екипа на MomchlMihaylovImageware Studio рганизаторите на фестивала решиха да стартират тази кампания чрез платформата на Indiegogo.com след като получиха отказ за сериозно финансиране на фестивала. Това е нов, различен начин да се съберат средства, който все още не е популярен у нас. Организаторите правят това за първи път, но не и за последен, подобни кампании те са предвидили за редица бъдещи събития от техния културен календар.
Принципът на този вид кампании е по т. нар. “схема на публично финансиране” - желаещите да подкрепят даден проект даряват свободно избрана сума, срещу която получават компенсации, предварително определени от авторите на кампанията.
“Ако кампанията ни е успешна ще може да се похвалим с фестивал, направен от хората за хората, в което е и неговият смисъл - да приобщава все по-широка и разнородна публика към изкуството на писането и превода.” - сподели проф. Пенка Ангелова, председател на МД “Елиас Канети”, организатор на литературното събитие.
Освен финансово желаещите могат да помогнат по различни начини като споделят кампанията в социалните мрежи, в специализирани блогове, сайтове и медии. Желаещите да посетят кампанията могат да направят това на адрес:
http://igg.me/at/SaveLiteratureFestivalRuse2015
да разгледат условията за участие и да изберат своя начин да помогнат. От особена важност за успеха на този род кампании е активността в първите дни, която, ако е висока, ще изведе кампанията на челно място в системата на Indiegogo.com. Това от своя страна е голям плюс за нейното популяризиране. Организаторите от МД “Елиас Канети” и екипът на MomchlMihaylovImageware Studio се обръщат към всички, които малко или много не са безразлични към литературата във всичките и форми - професионалисти и любители, бивши гости на фестивала и приятели на писаното слово - техния принос би бил от решаващо значение за успеха на кампанията, съответно и на самия фестивал.
“Воденето на такава кампания само по себе си е вълнуващ процес, споделиха от MomchlMihaylovImageware Studio - да виждаш как непознати хора вярват в твоята кауза и помагат за нейното реализиране е своеобразен катализатор за позицията, която си заел. Работихме сериозно за да я подготвим и се надяваме да усетим тази тръпка, както хиляди други автори на кампании по света.”
Кампанията е вече активна и ще продължи до първи ноември 2015г, но желаещите да подкрепят фестивала не бива да чакат последния момент за да се включат, помощта им ще е много по-ценна ако е ранна и навременна.