П. Нунев: Изграждането на магистралата Русе-Велико Търново може да стартира през юли

Пламен Нунев беше гост в студиото на Дарик Русе
Пламен Нунев беше гост в студиото на Дарик Русе / netinfo
Пламен Нунев пред Дарик
99473
Пламен Нунев пред Дарик
  • Пламен Нунев пред Дарик
Изграждането на магистралата Русе-Велико Търново може да започне през месец юли следващата година. Срокът може да се удължи до края на годината, в зависимост от това как приключи делото във ВАС. 

Нанков: Магистралата от Русе до Велико Търново трябва да се разглежда заедно с проекта за тунел под Шипка

Процедурите по избор на изпълнител трябва да стартират в първото тримесечие на 2019 година. „Това е последната информация, която имам от комуникацията ми с Регионалното министерство и Агенция „Пътна инфраструктура“ заяви в интервю по Дарик народният представител от ГЕРБ и заместник-председател на Парламентарната комисия по вътрешен ред и сигурност“ Пламен Нунев.
 
Всичко това зависи обаче, и от решението на съда по двете жалби, които са подадени срещу избора на трасе на новата магистрала. Заседанието на Върховния административен съд е утре.
 
Магистралата е предвидено да премине през едно местно екообитание - местността "Ломовете" при р. Русенски Лом. Мостът, който ще се строи там, ще бъде двойно обезопасен и с мрежи за птици.

Магистралата минава встрани от античното селище Красен и на 200 метра от зоната със защитена метличина при Басарабово. Въпреки всички тези мерки за опазване на природата има подадени 2 жалби - в първата се твърди, че автомагистралата ще вкара автомобилния трафик в селото. Втората - че пътят навлиза в границите на "Натура 2000".

От АПИ заявиха, че избраният вариант за трасе на автомагистралата щади в максимална степен околната среда. В началото на 2018 г. Висшият експертен съвет към Министерството на околната среда и водите одобри т.н. "комбиниран вариант" за строителство на новата 133-километрова магистрала "Русе - Велико Търново".
 
Инж. Добрев: Автомагистрала „Русе – Велико Търново“ не е затворена страница за Общината

„Това е една изключително отговорна задача, която стои пред нас. Тя е жизненоважна, пътя е един от най-натоварените в страната и с голяма концентрация на катастрофи с жертви. Само преди две вечери там отново бяха отнети два млади живота“, заяви Нунев.

Той поясни, че трасето на магистралата минава през 6 Русенски и 3 Великотърновски общини. Предвидени са за реализиране 18 пътни възела, като големите са при пресичането на магистрала Хемус, пресичането на пътя Русе-Варна, в района на Ханчето, при бившата бензиностанция на „Петрол“ в Обретеник, както и третия пътен възел е на пътя Гара Бяла-Плевен.

Ще има и 5 площадки за краткотраен отдих, които са разположени двустранно. През следващата година предстои  цялостно преасфалтиране на участъка от Мидата до Волово. В процес на приключване е пътя Пиперково-Ценово-Бяла.

Следващата година ще бъде извършена рехабилитация на пътищата Червена вода-Ветово-Сеново, Пет кладенци-Борово, Борисово-Черешово, Джулюница-Новград и пътя Русе-Кубрат.

Чуйте подробности в звуковия файл: