Започна приемът на заявления за безплатни електронни винетки за хората с трайни увреждания – съобщават от Регионална дирекция „Социално подпомагане”-Разград.
Приемът да започне през януари предвижда Наредбата за изменение и допълнение на Наредба №Н-19 от 2.12.2008 г., издадена от министъра на транспорта и министъра на труда и социалната политика, която предстои да бъде обнародвана в Държавен вестник.
Наредбата не предвижда промяна в условията за освобождаване от заплащане на винетна такса. Правоимащи са хората с 50 и над 50 на сто намалена работоспособност или вид и степен на увреждане и лица или семейства, отглеждащи деца с трайни увреждания до 18-годишна възраст и до завършване на средно образование, но не по-късно от 20-годишна възраст. Тези групи хора имат право да получат безплатно една годишна винетна такса за един собствен или съпружеска имуществена общност лек автомобил с обем на двигателя до 2000 куб. см и мощност до 160 к.с.
Дирекциите „Социално подпомагане“ в област Разград имат готовност да приемат заявления за получаване на безплатна електронна винетка от 2 януари 2019 г. – уверяват от регионалната дирекция. До отпечатването на новия формуляр ще се ползва действащият образец на заявление-декларация. Документите може да се подават лично в дирекциите по настоящ адрес, по електронен път или с универсална пощенска услуга с известие за доставяне – обратна разписка.
До 1 април 2019 г. към заявленията гражданите трябва да приложат:
1. Копие на ЕР на ТЕЛК/НЕЛК в случаите, в които същото не е налично в ДСП и оригинал за справка;
2. Копие на пълномощно (когато заявлението се подава чрез пълномощник);
3. Копие от свидетелството за регистрация на лекия автомобил част I – лице и гръб и оригинал за справка;
До 1 април 2019 г., при постъпване на заявление-декларация с приложени копия от посочените документи чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път, справка за достоверност на документите ще се извършва отново по служебен път.
От 1 април 2019 г. проверката на тези документи ще се извършва по служебен път и няма да се изискват копия от ЕР на ТЕЛК/НЕЛК и от свидетелството за регистрация на лекия автомобил.
Предоставените винетни стикери на лица с увреждания чрез ДСП през 2018 г. са валидни за срок от една година, считано от датата на издаването им. Препоръчително е лицата с увреждания да проверят срока на валидност на предоставения им винетен стикер и да подадат заявление-декларация в ДСП по настоящия си адрес около 10 дни преди изтичането му. В случай, че винетният стикер е със срок на валидност до месец февруари, март и т. н., не е необходимо да се подава заявление през месец януари 2019 г.
В Наредбата е предвиден 7-дневен срок за обработване и одобрение на документите, считано от датата на подаването им. Когато са констатирани пропуски в изискуемите документи, срокът, който се дава на заявителя за отстраняването им, е 3-дневен. Агенцията за социално подпомагане (АСП) ще изготвя и изпраща в Агенция „Пътна инфраструктура“ дневна заявка с всички одобрени лица за съответния ден. В срок до края на следващия работен ден от изпращане на заявката, Агенция „Пътна инфраструктура“ издава безплатна годишна електронна винетка със срок на валидност 1 година и до края на работния ден, следващ издаването на винетките, връща в АСП информация по електронен път.
Хората могат да извършват проверка за издадената електронна винетка на място в ДСП, в Областните пътни управления, в пунктовете за продажба, по електронен път – чрез електронната страница на „Национално тол управление“ и мобилно приложение, както и по телефон на Центъра за обслужване на клиенти на „Национално тол управление“.
В случаите на подадени заявления-декларации, в които се установи, че едно лице има предоставен винетен стикер с неизтекъл срок на валидност за същия автомобил, на лицето няма да се отказва издаването на електронна винетка. В деня на одобряване на документите гражданинът ще бъде включван в заявка до Агенция „Пътна инфраструктура“, която ще издава електронна винетка с валидност една година, до края на следващия ден.
През 2018 г. в област Разград 4374 души с трайни увреждания са получили безплатни винетни стикери – информират още от РД”Социално подпомагане”-Разград.
Приемът да започне през януари предвижда Наредбата за изменение и допълнение на Наредба №Н-19 от 2.12.2008 г., издадена от министъра на транспорта и министъра на труда и социалната политика, която предстои да бъде обнародвана в Държавен вестник.
Наредбата не предвижда промяна в условията за освобождаване от заплащане на винетна такса. Правоимащи са хората с 50 и над 50 на сто намалена работоспособност или вид и степен на увреждане и лица или семейства, отглеждащи деца с трайни увреждания до 18-годишна възраст и до завършване на средно образование, но не по-късно от 20-годишна възраст. Тези групи хора имат право да получат безплатно една годишна винетна такса за един собствен или съпружеска имуществена общност лек автомобил с обем на двигателя до 2000 куб. см и мощност до 160 к.с.
Дирекциите „Социално подпомагане“ в област Разград имат готовност да приемат заявления за получаване на безплатна електронна винетка от 2 януари 2019 г. – уверяват от регионалната дирекция. До отпечатването на новия формуляр ще се ползва действащият образец на заявление-декларация. Документите може да се подават лично в дирекциите по настоящ адрес, по електронен път или с универсална пощенска услуга с известие за доставяне – обратна разписка.
До 1 април 2019 г. към заявленията гражданите трябва да приложат:
1. Копие на ЕР на ТЕЛК/НЕЛК в случаите, в които същото не е налично в ДСП и оригинал за справка;
2. Копие на пълномощно (когато заявлението се подава чрез пълномощник);
3. Копие от свидетелството за регистрация на лекия автомобил част I – лице и гръб и оригинал за справка;
До 1 април 2019 г., при постъпване на заявление-декларация с приложени копия от посочените документи чрез лицензиран пощенски оператор или по електронен път, справка за достоверност на документите ще се извършва отново по служебен път.
От 1 април 2019 г. проверката на тези документи ще се извършва по служебен път и няма да се изискват копия от ЕР на ТЕЛК/НЕЛК и от свидетелството за регистрация на лекия автомобил.
Предоставените винетни стикери на лица с увреждания чрез ДСП през 2018 г. са валидни за срок от една година, считано от датата на издаването им. Препоръчително е лицата с увреждания да проверят срока на валидност на предоставения им винетен стикер и да подадат заявление-декларация в ДСП по настоящия си адрес около 10 дни преди изтичането му. В случай, че винетният стикер е със срок на валидност до месец февруари, март и т. н., не е необходимо да се подава заявление през месец януари 2019 г.
В Наредбата е предвиден 7-дневен срок за обработване и одобрение на документите, считано от датата на подаването им. Когато са констатирани пропуски в изискуемите документи, срокът, който се дава на заявителя за отстраняването им, е 3-дневен. Агенцията за социално подпомагане (АСП) ще изготвя и изпраща в Агенция „Пътна инфраструктура“ дневна заявка с всички одобрени лица за съответния ден. В срок до края на следващия работен ден от изпращане на заявката, Агенция „Пътна инфраструктура“ издава безплатна годишна електронна винетка със срок на валидност 1 година и до края на работния ден, следващ издаването на винетките, връща в АСП информация по електронен път.
Хората могат да извършват проверка за издадената електронна винетка на място в ДСП, в Областните пътни управления, в пунктовете за продажба, по електронен път – чрез електронната страница на „Национално тол управление“ и мобилно приложение, както и по телефон на Центъра за обслужване на клиенти на „Национално тол управление“.
В случаите на подадени заявления-декларации, в които се установи, че едно лице има предоставен винетен стикер с неизтекъл срок на валидност за същия автомобил, на лицето няма да се отказва издаването на електронна винетка. В деня на одобряване на документите гражданинът ще бъде включван в заявка до Агенция „Пътна инфраструктура“, която ще издава електронна винетка с валидност една година, до края на следващия ден.
През 2018 г. в област Разград 4374 души с трайни увреждания са получили безплатни винетни стикери – информират още от РД”Социално подпомагане”-Разград.