"Гледах откриването на “Пловдив - европейска столица на културата” и си викам: "Нещо не е наред". Да оставим настрана това, че зрителите се сбиха за одеяла, че кукерите бяха кукери наполовина, а долу бяха обути с маратонки, че Теодосий Спасов свиреше на фона на някакъв кашон, че българският еврокомисар Мария Габриел говореше някакви глупости, че пловдивският кмет Тотев говореше още по-големи глупости.. И си викам – кое не е наред?! И изведнъж чатнах – сцената. Аз тази сцена я познавам. Аз съм я наемал, когато правихме концерт на стадион “Васил Левски”. Правихме го на същата тази сцена. Верно, беше построена хоризонтално, но това са плоскости, които могат да бъдат наредени нагоре или настрани. Затова се изненадах, когато в БТВ Новините съобщиха, че сцената за откриването струва 2 милиона лева. 2 милиона лева. А аз наех същата тази сцена, от същата немска фирма и тя, заедно с осветлението, видеостените, озвучаването и електрогенераторите, струваше 681 хиляди лева. Същата сцена, от същите хора, аз я взех за 681 хиляди лева. А държавните чиновници са дали 2 милиона. Искате ли да се сетите къде е отишла разликата от близо милион и половина лева? И за доказателство аз веднага мога да извадя фактурите, с които платих същата тази сцена, от същата тази немска фирма. Искам и европейските културни общинари от Пловдив да извадят фактурите и да покажат за какво точно са платили 2 милиона наши пари".
От фондация "Пловдив 2019" веднага публикуваха отговор си.
1. Изпълнител на откриващото събитие на „Пловдив 2019“ е германската компания за изпълнителски изкуства phase7, спечелила публичен конкурс за артистична концепция за събитието.
2. Сцената под формата на кула е специално конструирана за големия откриващ спектакъл в Пловдив по проект на phase7. Такова съоръжение никога до момента не е било правено в България, както и подобен по мащабите си спектакъл.
3. Изпълнител конкретно на конструкцията на сцената е швейцарската компания Nussli Group, която строи конструкции и скелета по цял свят. Екип на компанията пътува специално с предварително проектираната конструкция и се грижи за монтажа и демонтажа й на място.
4. Конкретната сцена не е наемно съоръжение, което да се преотдава с пакет от оборудване. Оборудването е съобразено с концепцията на спектакъла, разработена от Свен Сьорен Байер – Артистичен директор на phase7.
5. Техническото обезпечаване на спектакъла е дело на българската компания „Жокер медия“, която е подизпълнител на phase7 и за подиумите към сцената.
6. Както е обявено и на сайта на фондация „Пловдив 2019“, цената на сцената с прилежащите й подиуми e 219 053 лева без ДДС.
7. Цялостното техническо обезпечаване на спектакъла, което включва озвучаване, осветление, видео оборудване, екип, е с общ бюджет 880 124 лева без ДДС.
Според изискванията на българското законодателство тези данни са публични и налични на уеб страницата на фондация „Пловдив 2019“, както и целия бюджет на откриващото събитие.