Новото разписание на влаковете влиза в сила от днес
Новото разписание на влаковете влиза в сила от днес / Дарик архив

С новия График за движение на влаковете ще бъде възстановена директната връзка между Пловдив и Димитровград, като след приключилите ремонтни дейности в региона вече няма да се налага пътниците да се прекачват на гара Първомай. Поради завършване на процеса по електрификация в участъка, три бързи влака, които пътуват между София и Пловдив, вече ще се движат по удължен маршрут между София и Димитровград. В региона ще бъде увеличен броят на крайградските влакове, като в най-натоварените часове те ще се движат на интервал от 1 час.

Допълнителни влакове ще пътуват и по теснопътната железопътна линия Септември – Добринище. От гара Септември ще заминава влак в 16:50 ч., който ще пристига в Добринище в 21:55 ч. От гара Добринище влакът ще тръгва в 18:50 ч. и ще пристига в Септември в 23:25 ч.

През летния сезон (от 28-и април до 23-и септември) в новото разписание е предвидено да се движат и два бързи влака със задължителна резервация между София и Варна („Варна”). От Централна гара София влакът ще заминава в 14:15 ч. и ще пристига във Варна в 21:25 ч., като този влак ще пътува само в петъчните дни. От гара Варна влакът ще тръгва в 12:20 ч. и ще пристига в София в 19:40 ч., като ще се движи само в неделните дни. През летния сезон ще се движат и директни влакове между Русе и Бургас (от 1-и юни до 31-и август), както и между Пловдив и Варна (от 1-и април до 1-и ноември).

През 2016 г. националният железопътен превозвач запазва обема на превозите с железопътен транспорт, осъществявани през настоящата година. Превозът на пътници ще се извършва с общо 600 влака, от които: 20 международни бързи влака (като 4 от тях ще се движат само през летния сезон), 10 бързи влака със задължителна резервация (от които два сезонни през дните петък и неделя, както и два целогодишни през дните петък и събота), 74 бързи влака, 145 пътнически влака и 351 крайградски пътнически влака.

При разработването на новото разписание, транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитет на подвижния състав.