„Приетите нови ставки на данък МПС в община Плевен са близки до минималните, посочени в закона. Не знам къде някои видяха драстично увеличение на данъците в община Плевен. За част от групите автомобили съобразно мощността на двигателя им дори сме намалили действащите разценки.“
Това заяви днес в пресклуба на БТА председателят на Общински съвет - Плевен, Мартин Митев на традиционната пресконференция след заседание на местния парламент. В януарската среща с медиите участваха и председателите на две от постоянните комисии - Пепо Петков на ПК по "Бюджет и финансова политика" и Дарин Ангелов - председател на ПК по "Законност, противодействие на корупцията, установяване конфликт на интереси и контрол по изпълнение на решенията". Мартин Митев направи подробен коментар на приетите от местния парламент в четвъртък промени в Наредба №20 за определяне размера на местните данъци и по-конкретно гласуваните нови ставки на данък МПС за общината:
„Измененията в Наредбата предизвикаха доста коментари и дискусии. По форумите се вихрят какви ли не интерпретации, като 90 на сто от тях са неверни. Всеки един, който умее да ползва калкулатор - може да си направи и съответните сметки. Какво имам предвид. С приети в края на миналата година от Парламента промени в Закона за местните данъци и такси бе определена формулата за данък МПС, свързана с имуществен и екологичен компонент. На базата на тази промяна всяка една община трябваше да приеме ставки за местния данък МПС, като в закона е записано, че ако това не се направи - ще се прилагат заложените минимални. Какво приехме за Община Плевен. Искам да го обясня, защото се начетох на какво ли не по темата.
Законодателят е фиксирал коефициентите в зависимост от годината на производство на автомобила, върху които ние не можем да влияем. Общинският съвет трябваше да вземе решение за разценките съобразно мощността на двигателя и за коригиращия коефициент според екологичната категория на автомобила. Нашето решение:
- За автомобили до 55 kW /включително/ - законът е посочил граница от 0,34 лв. до 1,20 лв. за киловат. За Община Плевен приехме 0,50 лв. Толкова, колкото беше и досега.
- За автомобили от 55 kW до 74 kW /включително/ - законът ни посочва граница от 0,54 лв. до 1,62 лв. за киловат. За Община Плевен ние приехме 0,65 лв. Досега тук сумата беше 0,70 лв. Т.е намаляваме я.
- За най-масовата категория автомобили - от 74 kW до 110 kW /включително/ - законът е фиксирал граница от 1,10 лв. до 3,30 лв. за киловат. Ние приехме 1,10 лв. - т.е. минимума по закон. В тази категория цената и досега беше същата. Т.е в тази категория промяна няма.
- За категорията автомобили от 110 kW до 150 kW /включително/ - законът ни посочва граница от 1,23 лв. до 3,69 лв. за киловат. За Община Плевен ние приехме 1,40 лв., като в тази категория досега сумата беше 1,90 лв. Подчертавам това.
- За категорията от 150 kW до 245 kW /включително/ - законът фиксира граници от 1,60 лв. до 4,80 лв. за киловат. Ние приехме 1,75 лв. И тук досега сумата беше 1,90 лв., т.е намаляваме я.
- За най-мощните автомобила - тези над 245 kW - законът ни посочва граница от 2,10 лв. до 6,30 лв. за киловат. За община Плевен Общинският съвет прие 2,25 лв., като в тази категория разценката беше 1,90 лв. Т.е увеличение имаме само за най-мощните автомобили.
На фона на всички тези числа ще кажа само - не знам къде някои видяха драстично увеличение на данъците в Община Плевен. Вижда се, че по групи има дори намаление на действащите разценки“, заяви Мартин Митев. Той допълни, че данъчната тежест може да се повиши само при някои автомобили и то средно с 3 - 7 лева годишно, като това ще бъде главно заради въведените екологични норми.
Общинската Наредба №20 бе прита вчера след близо двучасов дебат с 23 гласа "за", 7 "против" и 7 "въздържал се". Решението влиза в сила 7 дни след публикуване на интернет страницата на Общински съвет - Плевен.
Това заяви днес в пресклуба на БТА председателят на Общински съвет - Плевен, Мартин Митев на традиционната пресконференция след заседание на местния парламент. В януарската среща с медиите участваха и председателите на две от постоянните комисии - Пепо Петков на ПК по "Бюджет и финансова политика" и Дарин Ангелов - председател на ПК по "Законност, противодействие на корупцията, установяване конфликт на интереси и контрол по изпълнение на решенията". Мартин Митев направи подробен коментар на приетите от местния парламент в четвъртък промени в Наредба №20 за определяне размера на местните данъци и по-конкретно гласуваните нови ставки на данък МПС за общината:
„Измененията в Наредбата предизвикаха доста коментари и дискусии. По форумите се вихрят какви ли не интерпретации, като 90 на сто от тях са неверни. Всеки един, който умее да ползва калкулатор - може да си направи и съответните сметки. Какво имам предвид. С приети в края на миналата година от Парламента промени в Закона за местните данъци и такси бе определена формулата за данък МПС, свързана с имуществен и екологичен компонент. На базата на тази промяна всяка една община трябваше да приеме ставки за местния данък МПС, като в закона е записано, че ако това не се направи - ще се прилагат заложените минимални. Какво приехме за Община Плевен. Искам да го обясня, защото се начетох на какво ли не по темата.
Законодателят е фиксирал коефициентите в зависимост от годината на производство на автомобила, върху които ние не можем да влияем. Общинският съвет трябваше да вземе решение за разценките съобразно мощността на двигателя и за коригиращия коефициент според екологичната категория на автомобила. Нашето решение:
- За автомобили до 55 kW /включително/ - законът е посочил граница от 0,34 лв. до 1,20 лв. за киловат. За Община Плевен приехме 0,50 лв. Толкова, колкото беше и досега.
- За автомобили от 55 kW до 74 kW /включително/ - законът ни посочва граница от 0,54 лв. до 1,62 лв. за киловат. За Община Плевен ние приехме 0,65 лв. Досега тук сумата беше 0,70 лв. Т.е намаляваме я.
- За най-масовата категория автомобили - от 74 kW до 110 kW /включително/ - законът е фиксирал граница от 1,10 лв. до 3,30 лв. за киловат. Ние приехме 1,10 лв. - т.е. минимума по закон. В тази категория цената и досега беше същата. Т.е в тази категория промяна няма.
- За категорията автомобили от 110 kW до 150 kW /включително/ - законът ни посочва граница от 1,23 лв. до 3,69 лв. за киловат. За Община Плевен ние приехме 1,40 лв., като в тази категория досега сумата беше 1,90 лв. Подчертавам това.
- За категорията от 150 kW до 245 kW /включително/ - законът фиксира граници от 1,60 лв. до 4,80 лв. за киловат. Ние приехме 1,75 лв. И тук досега сумата беше 1,90 лв., т.е намаляваме я.
- За най-мощните автомобила - тези над 245 kW - законът ни посочва граница от 2,10 лв. до 6,30 лв. за киловат. За община Плевен Общинският съвет прие 2,25 лв., като в тази категория разценката беше 1,90 лв. Т.е увеличение имаме само за най-мощните автомобили.
На фона на всички тези числа ще кажа само - не знам къде някои видяха драстично увеличение на данъците в Община Плевен. Вижда се, че по групи има дори намаление на действащите разценки“, заяви Мартин Митев. Той допълни, че данъчната тежест може да се повиши само при някои автомобили и то средно с 3 - 7 лева годишно, като това ще бъде главно заради въведените екологични норми.
Общинската Наредба №20 бе прита вчера след близо двучасов дебат с 23 гласа "за", 7 "против" и 7 "въздържал се". Решението влиза в сила 7 дни след публикуване на интернет страницата на Общински съвет - Плевен.