/ netinfo
Предизвикателство към крепостите на гиганта...
97700
Предизвикателство към крепостите на гиганта...
  • Предизвикателство към крепостите на гиганта...
Една класическа авиокомпания от Източна Европа - Wizz air отправя предизвикателство към крепостите на гиганта в лоукоста Ryanair и агресивно заема позициите на класическите авиокомпании.

Каква е динамиката в развитието на нискотарифните авиопревози, какви са тенденциите и новите стратегии, обобщи проф. Милен Балтов в предаването „Икономистът говори” в студио на Дарик-Бургас.
 
11 нови маршрута от летище Бургас

„Тази година в полигона за обучение на Wizz air са преминали 1000 пилоти и кабинен състав, което е огромна бройка. Компанията строи и нов учебен център в Будапеща, защото следващата година се очаква през школата да преминат още 1400 души. За сравнение в най-силната година на българската гражданска авиация - 1992 г. в учебния център на Балкан е имало едва 80 курсисти, илюстрира проф. Балтов.

И още статистика - между 2014 и 2017 г. само за три години, броят на продадените от Wizz air места нараства точно два пъти - от 14 милиона на 28 милиона годишно. Разбира се, спрямо Ryanair съотношението е 1/4.

Но налице е един изключително важен фактор - печалбата при Wizz air е една от най-високите в Европа по показателя - място на километър. Тя е и значително по-голяма от тази на основния конкурент, но и по-голяма от печалбите на класическите авиокомпании, които са гиганти в това отношение, подчерта проф. Милен Балтов.

Полети от Бургас до девет летища във Великобритания

И допълни: Нещо, което Wizz air прави изключително успешно-да продава много съпътстващи услуги - трансфери до летища, доплащане на багажи. И оттук идва сладката печалба...
 
На този фон присъствието на родните авиопревозвачи в сектора е повече от семпъл. Те не са достатъчно атрактивни и като платформи, и като връзки между трети държави, посочи проф. Балтов.
 
Още по темата, чуйте в звуковия файл: