6,5 милиона справки са направили с личния си персонален идентификационен код (ПИК) клиентите на НАП от началото на 2016 година досега, сочи справка на приходната агенция. Най-много с ПИК гражданите са проверявали своите задължения – близо 2 милиона пъти за първите шест месеца на годината. Справка за осигурителния си доход клиентите на НАП са направили 550 хиляди пъти, а за извършените плащания към НАП – 750 хиляди пъти.
Само в Хасково за 6-те месеца на годината са издадени 1 700 нови персонални кода на клиенти на Агенцията. От офиса на НАП в града напомнят, че персоналният код е безплатен и безсрочен. До момента в цялата страна има издадени близо 500 000 кода.
С ПИК от днес стават достъпни още две нови електронни услуги на НАП в помощ на самоосигуряващите се лица. Те ще могат да подават две нови заявления – за приоритетно плащане на осигурителни вноски и за приоритетно плащане на осигурителни вноски за допълнително задължително пенсионно осигуряване.
С ПИК клиентите на НАП могат да ползват редица електронни услуги, които им спестяват разходката до офисите на Агенцията, а при подаване на годишните си декларации за облагане на доходите с персонален код, гражданите ползват облекчение от 5% от данъка за довнасяне, напомнят още от офиса в Хасково.
Освен данъчната декларация за облагане на доходите, с персонален код на НАП гражданите могат да подават още: осигурителни декларации образци 1, 5, 6 и 7; справка за изплатени доходи на физически лица; както и декларация за авансови данъци, която се изисква от самоосигуряващите се и от наемодателите всяко тримесечие. С ПИК клиентите на НАП могат да проверяват какви са задълженията им към бюджета; какви плащания са направили; какъв е осигурителният им доход; да получат информация за членството си в пенсионен фонд; направените вноски в него и др.
С ПИК на НАП могат да се ползват и услуги на други администрации, като например да се проверяват задълженията за местни данъци и такси.