ЕМО ЕТЪР
ЕМО ЕТЪР / Красен Кръстев

Графичната идентичност на Етнографски музей на открито „Етър“ бе представена в рамките на Типофест 2018. Авторитетният форум се проведе в Пловдив, като част от събитията по проекта „Кирилизация”. Участие взеха едни от най-известните дизайнери в областта на шрифта от Франция, Русия, Украйна, Германия, Нидерландия, Обединеното кралство, Полша, Турция, Дания и България.

Красен Кръстев, автор на проекта за новата визуална идентичност на ЕМО „Етър”, представи резултатите от своята работа.

Нова графична идентичност
ЕМО ЕТЪР

„Проектът за идентичността на Етнографски музей на открито „Етър” започна с конкурс и моята цел, в началото, бе да установя посока за развитието й. Музеят не е просто място, в което се излагат експонати, а място, в което се съхраняват живи традиции. Там има не само материално, но и нематериално културно наследство. Много елементи, които се събират в един. Самата локация също играе роля. В ЕМО „Етър” има уреди, които са задвижвани с вода – основен елемент, който е необходимо да се има предвид при изготвянето на една визуална идентичност.

Концепцията, която аз трябваше да схематизирам е „Жива традиция”. Ключът към визуализацията й е логото. Логото е логотип, т.е. буквата „Е”, изобразена като имидж, представляваща „Етнографски”, а също така и „Етър”. В нея са закодирани определени съобщения. Например фактът, че този музей събира експонати, които са визуализирани като абстрактни квадратчета, които се движат от ляво надясно и фиксират главна буква „Е”, което показва един процес на обогатяване и събиране. Жива традиция се изобразява със символът на цвете – много деликатен, използван от майсторите. Този символ е и една абстрактна визуализация на водно колело. Не на последно място, квадратчетата изобразяват една стрелка, която сочи към надпис от едната страна. Това подканва към посещение в музея.

Нова графична идентичност
ЕМО ЕТЪР

Този символ е базиран на различни елементи и декорации, изобразявани от майсторите през годините. Динамичният елемент е базиран на различните видове билки, сини сливи, на народното творчество под формата на торбички, кърпи, багрене на гайтани и др.

Цветовата идентичност също е динамична. Осем основни цвята, плюс бяло и черно и три металика – бронзов, сребърен и меден, които се използват за логото. Многоцветната версия също може да се използва в определени ситуации, защото сама по себе си комуникира разнообразието.

Основният елемент от логото – квадратчето, изгражда основния елемент от логото и това се отнася както за кирилския вариант, така и за латинския.”

Красен Кръстев представи как изглеждат логото и шрифта в различни ситуации – върху рекламни и други материали и информира, че за „Етър”-а е разработен специален шрифт.

ЕМО ЕТЪР
DarikNews.bg

От няколко дни на двата входа за Габрово – от Велико Търново и в прохода Шипка, вече са поставени табели, отразяващи новата визуална rрафична идентичност на ЕМО „Етър”. Те правят впечатление със своя стил и естетично оформление.