Зам.-кметът Климент Кунев отхвърли твърдението на социалистическата опозиция, че в анализа за развитието на транспорта в Габрово тролейбусния е представен съзнателно като по-скъп.
"Не съм съгласен с това. Ние представихме един балансиран вариант, който включваше 15 броя тролейбуси, а останалите до 45 броя да - автобуси.
Но инвестициите при този вариант сочат над 1 млн. лв. цена за едно превозно средство, като при това е необходима цялостна рехабилитация на мрежата, за да не се дублират линиите с автобусните.
В крайна сметка това е една тема с много гледни точки. Смятам, че вариантът, който е избран от нас е най-ефективен", каза Климент Кунев.
Според зам.-кметът много скоро ще се постигне още по-голям напредък в развитието на технологиите, което ще доведе до усъвършенстване на батериите, с които се движат електробусите.
"На практика преди 5 години никой не си е мислел да ползва такъв тип транспорт като масов, но сега ситуацията е променена.
От средствата, които Община Габрово успее да привлече ще зависят етапите, с които обновяването на тролейбусната система в града ще се реализира.
Ако те са достатъчни за пълното изпълнение на инвестиционната програма, то тогава всички превозни средства ще бъдат закупени веднага. Ако това не стане ще се прецени кое ще доведе най-бързо до качествена промяна в транспорта и то ще е с приоритет".
Демонтирането на системата, която е свързана с тролейбусния транспорт в Габрово няма как да започне без решение на Общинския съвет, увери Климент Кунев.