Необходимите разходи за чистотата на Добрич през 2010 г. ще бъдат разисквани на последната за 2009 г. сесия на добричкия Общински съвет. План-сметката показва, че общата сума, която община Добрич трябва да задели през 2010-а за чистотата на града е 4 317 000 лева. През настоящата година за всички дейности са били изразходвани 4 млн. лв.
Новият годишен размер на разходите за сметосъбиране и сметоизвозване на битови отпадъци с включено ДДС възлиза на 2 019 012 лева, а месечният - на 168 251 лева. Дейностите се извършват от фирма „А.С.А. - България".
"Обезвреждане на битови отпадъци в депа или други съоръжения" се осъществява от фирма "Комуналефект" ЕООД. За тези дейности се предвиждат 360 000 лева. Още 100 000 лева ще се изразходят за почистване на нерегламентирани микросметища, дерето на река Добричка и извозване на контейнери от вилната зона. Други 278 000 лв. са разходите за компактор за депото в с. Богдан.
За ръчно и машинно метене и миене на улиците, тротоарите, пешеходните зони и поддръжка на териториите за обществено ползване от кметството ще заделят 1 560 000 лева.