/ БГНЕС
От 5 май започва „летенето“ на учениците от Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника в Бургас, които се готвят да стават авиационни техници, и то не само до Рио, но и до Ню Йорк, Москва, Париж, Пекин и до всяка точка на света, където има летище. Това ще се осъществи с първия изцяло български авиосимулатор „Фотоника“ СAS172 за граждански полети на Експерименталното конструкторско бюро със същото име - тяхно е и проектирането, и изработката. Той е вторият, разработен и осъществен от младите конструктори, но за разлика от първия, предназначен за бойни мисии, този е за граждански полети, с Чесна, двуместен, със 180 градусов, огънат, огромен екран.

БГНЕС

На 5 май в 11 ч. е пускането в експлоатация на авиосимулатора, с планирано тържество в гимназията в Бургас, на което са поканени и гости.

Самото изделие е произведено за рекордните 4 месеца в едно от халетата на терена на Летище София от екип на ЕКБ „Фотоника“ в състав: инж. Янислав Мирков, инж. Недислав Веселинов, Апостол Спасов и Крум Каишев. Авиосимулаторът стана реалност след спечелена държавна обществена поръчка, инициирана от ръководството на гимназията.

БГНЕС

Авиосимулатор “Фотоника” СAS172 е тренажорен авиационен комплекс, с кабина - копие на Cessna 172 Skyhawk, продължи с подробностите Недислав Веселинов, главен конструктор на компанията. И е най-често използваният самолет за подготовка на пилоти клас PPL (Private Pilot Licence), каза той. Като модел на кабината използвахме именно Skyhawk, защото той е последната модификация на самолета и включва Garmin 1000. Всеки един от дисплеите има висококачествен 10,4-инчов екран, който обхваща всички параметри на полета. Мултифункционалните модули позволяват не просто да се наблюдават приборите и навигацията, но дават възможност за прецизен контрол на автопилота и настройката на плана за полет, посочи Веселинов.

БГНЕС

ЕКБ „Фотоника“ вече имат един произведен авиосимулатор, който работи и днес - отново изцяло българско изделие, но предназначен за бойни мисии. Докато сегашният е двуместен, с повече дисплеи и приоритетно - за един граждански самолет.

За преимуществата и разликите между двата авиосимулатора говори и Апостол Спасов, оперативен директор на Експерименталното конструкторско бюро: „Кабината “Фотоника” СAS172 е много по-модернизирана и това прави полета истинско преживяване. Съчетавайки най-модерната апаратура с луксозен кожен салон, превръщаме полета в удоволствие както за любители, така и за професионалисти в сферата на авиацията“. Авиосимулаторът в София е с прав екран, което намалява автентичния визуален ефект, но когато екранът те обгърне, както е при новия, усещането става много по-богато и пълноценно, сподели той. И добави, че сертифицирането на “Фотоника” СAS172 не само, че е възможно, но е и на дневен ред.

БГНЕС

Членовете на екипа, създал първия български авиосимулатор за граждански полети, са убедени, че въпреки световната криза, причинена от пандемията, перспективите в авиацията не са изчезнали. Защото самолетът остава най-бързия начин за придвижване на хората.

БГНЕС

БГНЕС