/ netinfo
Курсисти ще ползват преференции за квалификациония курс
„Бургасбус“ продължава да търси шофьори. Това обяви пред „Дарик“ шефът на общинският превозвач инж. Петко Драгнев. По думите му, за нормалното изпълнение на графика са нужни между 30 и 35 квалифицирани водачи.
 

Ново разписание на градския транспорт заради ремонти. Ще е временно


„Недостигът на кадри е повсеместен за цялата страна. Тук не говорим само за Бургас. Преди години училищата по автотранспорт обучаваха учениците и те получаваха свидетелства за различни категории. С последните промени това отпадна. Възпитаниците на тези професионални гимназии получават само категория „B”.

Оттам нататък допълнителната квалификация се явява лична инвестиция. Проблемът идва от средното образование. Недостиг на водачи има не само при нас, но и в транспортния бранш. Смятам, че държавната политика трябва да претърпи сериозни промени в това отношение“, посочи инж. Драгнев.
 

"Бургасбус" изпробва хибрид на дизел и ток


Превозвачът е провел срещи с представители на бургаски школи, които обучават шофьори за категория D. Според постигнатите договорки, курсистите, които имат желание да работят като водачи в обществения транспорт ще ползват преференциални условия и гарантирана позиция.

„Водачите трябва да имат необходима квалификация – свидетелства за професионална компетентност, валидни психо тестове. Не трябва да са с „черно“ досие в КАТ, тоест да не са правили груби нарушения по пътищата“, допълни инж. Петко Драгнев.

Стаж не се изисква. Първоначално новите водачи ще изпълняват курсове по линии с по-ниска натовареност, уточни той. Работи се на смени, като първата започва в 4.00 часа, а втората приключва в полунощ. Заплатата за водачи в общинския превозвач „Бургасбус“ е между 1 200 и 1 500 лева. В „Бургасбус“ отчитат и недостиг на монтьори, но не сериозен. Към момента се подготвя новото зимно разписание. С него интервалите на автобусите ще бъдат намалени в пиковите часове.
 

Бургасбус
netinfo

Драгнев коментира и въпроса с дълга на превозвача, който достигна почти 4 млн. лева през миналата година. След увеличението в цената на билета обаче, загубите са намалели наполовина или поне това сочат данните в доклада за първото шестмесечие на тази година, сравнено със същия период на 2017-та.

„Това е свързано не само с промяна в цената на билета, но и с ред други промени, които направихме. Не бива да има абсолютно никакво притеснение, относно финансовото състояние на „Бургасбус““, каза шефът на дружеството.