Интернет без реклами с iOS9! Рекламисти и публицисти отвръщат на удара

Интернет без реклами с iOS9! Рекламисти и публицисти отвръщат на удара
Интернет без реклами с iOS9! Рекламисти и публицисти отвръщат на удара / Guliver/Getty Images

С пускането на новата софтуерна Apple актуализация миналата седмица мобилните потребители вече разполагат с възможност за необезпокоявано от реклами сърфиране в Интернет. Но блокиращата технология на операционната система iOS9 бързо успя да разбуни духовете сред американските рекламни агенции, отбелязват от „СофтУни".

„Не мислим, че блокирането на рекламите е правилно!", загрижено сподели пред The Post в понеделник Скот Кънингам - старши вицепрезидент на Interactive Advertising Bureau (IAB).

В същото време той призна, че мнозина рекламисти прекаляват с продуктите си, като ги превръщат в пълна досада за потребителите. Това е и нещото, което IAB се опитват да променят.

Кънингам обяснява и че все по-динамичното увеличаване на инструментите за блокиране на реклами („ед-блокърс") е сред най-големите видими промени, които оказват влияние на рекламния Интернет бизнес през последните 20 години. „Съществува дори опасение, че „ед-блокърите" ще се превърнат в топ 10 на сваляни приложения", допълва той.

Google „убива" Flash рекламите от 1-ви септември

По думите му „рекламирането е икономическият двигател, който задвижва безплатния Интернет". Според него през последните 20 години хората, които са избирали да създават Интернет съдържание както с рекламна цел, така и в полза на потребителите, са го правили именно заради нулевите разходи. Конингам споделя, че мнозина издатели вече обмислят да направят достъпа до сайтовете си платен.

Hulu например отхвърля клиенти, които използват ед-блокъри, а Washington Post ги блокира и ги препраща към страница с история, озаглавена: „Да, има война за рекламата. И сега какво?".

Междувременно директорите на всички рекламни агенции по Медисън авеню гадаят какви точно ще бъдат последствията от новата не-нa-рекламите визия на Apple.

Главата на дигиталния отдел на MediaCom - Стив Карбоне, също даде своето мнение пред The Post: „Безплатният Интернет ще има огромен проблем и това тревожи всеки от нас". MediaCom е част от медийния гигант GroupM, който скоро ще разясни на клиентите си как всичко това ще се отрази и на тях. „Не мога да спра технологичния прогрес. Мога само да се адаптирам към него", обобщава Карбоне.

PageFair - компания, която се занимава с откриването на ед-блокъри, изчислява общия брой на потребителите им на 198 милиона в света, от които 45 милиона в Америка. Установено е, че иновацията се използва основно при влизането в сайтове за игри или в такива свързани с технологиите. Масовите й потребители са хората от младото поколение - целевата група на повечето рекламодатели.

Парите, които се очаква да бъдат похарчени за мобилна реклама през 2016 г. в световен мащаб, се начисляват на $100 милиарда по данни на eMarketer.

Някои уеб публицисти работят върху разработването на технология, която да заобикаля ед-блокърите и да служи за успешното достигане на рекламното съдържание дори и до нежелаещите го потребители. Но рекламните агенти се притесняват, че хората ще обвинят не онлайн изданията, а клиентите на рекламните агенции.

От IAB работят усилено за решаване на проблема и за подобряване на мобилните реклами, така че да не притесняват и дразнят до толкова голяма степен потребителите. Целта им е да променят огромните банери и прозорци, които към момента изкачат непрестанно на малките екрани и не позволяват да бъде видяно нищо друго освен тях.