Базираната в Калифорния компания Universal Hydrogen преобразува самолетите с реактивно гориво да работят с водород. Президентът на компанията Марк Казън казва, че това ще намали въглеродните емисии в авиацията, тъй като водородът произвежда само топлина и вода, предава Voice of America (VOA).
Водата излиза през изпускателната тръба зад самолета като водна пара, казва Марк. След самолета остава водна следа, а не такава от CO2, азотен оксид, сажди и други, допълва той.
Използваната технология се нарича електрически двигател. За да има място за водородните клетки, част от седалките трябва да бъдат премахнати. Електрическото задвижване е по-тежко от газовата турбина, но инженерите казват, че това се компенсира с по-голямата ефективност на водорода.
Задвижването с водородни горивни клетки е около два пъти по-ефективно от турбовитловия двигател. Това означава, че можем да пътуваме два пъти повече за същото количество водород.
Друго предимство е, че полетът е много по-тих. Когато няма турбина, единственият шум, който идва е от въртящото се витло, посочват от Voice of America (VOA).
Компанията работи за пускането на водородните самолети в търговска експлоатация до 2026 г., Те ще могат да летят по маршрут с продължителност до три часа.
Водата излиза през изпускателната тръба зад самолета като водна пара, казва Марк. След самолета остава водна следа, а не такава от CO2, азотен оксид, сажди и други, допълва той.
Използваната технология се нарича електрически двигател. За да има място за водородните клетки, част от седалките трябва да бъдат премахнати. Електрическото задвижване е по-тежко от газовата турбина, но инженерите казват, че това се компенсира с по-голямата ефективност на водорода.
Задвижването с водородни горивни клетки е около два пъти по-ефективно от турбовитловия двигател. Това означава, че можем да пътуваме два пъти повече за същото количество водород.
Друго предимство е, че полетът е много по-тих. Когато няма турбина, единственият шум, който идва е от въртящото се витло, посочват от Voice of America (VOA).
Компанията работи за пускането на водородните самолети в търговска експлоатация до 2026 г., Те ще могат да летят по маршрут с продължителност до три часа.