Най-голямата железопътна стачка във Великобритания от 30 години започна във вторник, след като десетки хиляди служители спряха раборта заради спор за размера на заплатите и работни места, които биха могли да проправят пътя за широко разпространени индустриални действия в икономиката през следващите месеци, съобщава Reuters.
Демонстрантите излязоха на разсъмване и се очаква броят им да достигне 40 000 железопътни работници, които трябва да стачкуват във вторник, четвъртък и събота, довеждайки мрежата до застой. Мрежата на лондонското метро също беше почти затворена поради отделна стачка.
Премиерът Борис Джонсън, под натиск да направи повече, за да помогне на британските домакинства, изправени пред най-тежкия икономически удар от десетилетия, заяви, че индустриалните действия ще навредят на бизнеса, докато той се опитва да се възстанови от ограниченията на пандемията.
Синдикатите заявиха, че железопътните стачки могат да отбележат началото на „лято на недоволство“ с учители, медици, работници по изхвърляне на отпадъци и дори адвокати, които се насочват към стачни действия, тъй като растящите цени на храните и горивата тласкат инфлацията към 10 процента.
„Нашата кампания ще продължи толкова дълго, колкото е необходимо“, каза пред репортери Мик Линч, генерален секретар на железопътните, морските и транспортните работници (RMT).
Премиерът изтъква, че синдикатите вредят на хората, на които твърдят, че помагат.
„Продължавайки с тези железопътни стачки, те прогонват пътуващите, които в крайна сметка подкрепят работните места на железопътните работници, като същевременно оказват влияние върху бизнеса и общностите в цялата страна“, ще каже Джонсън пред кабинета си във вторник, според неговата канцелария.
Правителството е изправено пред критики от опозиционните депутати за отказа да се включи в преговорите за уреждане на спора.
Британската икономика първоначално се възстанови силно от пандемията COVID-19, но комбинация от недостиг на работна ръка, прекъсване на веригата за доставки, инфлация и търговски проблеми след Брекзит предизвика предупреждения за рецесия.
Правителството казва, че предоставя допълнителна подкрепа на милиони от най-бедните домакинства, но казва, че повишаването на заплатите над инфлацията би навредило на основите на икономиката.
„Продължителните по-високи нива на инфлация биха имали много по-голямо въздействие върху заплащането на хората в дългосрочен план, унищожавайки спестяванията и удължавайки трудностите, пред които сме изправени за по-дълго“, обяснява Джонсън.
Избухването на индустриални действия води до сравнения със 70-те години на миналия век, когато Великобритания беше изправена пред широко разпространени работнически стачки, включително „зимата на недоволството“ от 1978-79 г.
Министърът на транспорта Грант Шапс казва, че правителството ще промени закона, за да принуди влаковите оператори да предоставят минимална услуга в дните на стачката и да позволи на други работници временно да заменят тези служители, които са напуснали.
„Ще предприемем стъпки, за да гарантираме, че този вид неща ще бъдат по-малко вредни в бъдеще“, каза той пред Sky News.
Стачките се провеждат, докато пътниците на британските летища изпитват хаотични закъснения и отмяна на полети в последния момент поради недостиг на персонал, докато много британци трябва да чакат с месеци, за да им издадат нови паспорти поради забавяне на обработката.
Демонстрантите излязоха на разсъмване и се очаква броят им да достигне 40 000 железопътни работници, които трябва да стачкуват във вторник, четвъртък и събота, довеждайки мрежата до застой. Мрежата на лондонското метро също беше почти затворена поради отделна стачка.
Премиерът Борис Джонсън, под натиск да направи повече, за да помогне на британските домакинства, изправени пред най-тежкия икономически удар от десетилетия, заяви, че индустриалните действия ще навредят на бизнеса, докато той се опитва да се възстанови от ограниченията на пандемията.
Синдикатите заявиха, че железопътните стачки могат да отбележат началото на „лято на недоволство“ с учители, медици, работници по изхвърляне на отпадъци и дори адвокати, които се насочват към стачни действия, тъй като растящите цени на храните и горивата тласкат инфлацията към 10 процента.
„Нашата кампания ще продължи толкова дълго, колкото е необходимо“, каза пред репортери Мик Линч, генерален секретар на железопътните, морските и транспортните работници (RMT).
Премиерът изтъква, че синдикатите вредят на хората, на които твърдят, че помагат.
„Продължавайки с тези железопътни стачки, те прогонват пътуващите, които в крайна сметка подкрепят работните места на железопътните работници, като същевременно оказват влияние върху бизнеса и общностите в цялата страна“, ще каже Джонсън пред кабинета си във вторник, според неговата канцелария.
Правителството е изправено пред критики от опозиционните депутати за отказа да се включи в преговорите за уреждане на спора.
Британската икономика първоначално се възстанови силно от пандемията COVID-19, но комбинация от недостиг на работна ръка, прекъсване на веригата за доставки, инфлация и търговски проблеми след Брекзит предизвика предупреждения за рецесия.
Правителството казва, че предоставя допълнителна подкрепа на милиони от най-бедните домакинства, но казва, че повишаването на заплатите над инфлацията би навредило на основите на икономиката.
„Продължителните по-високи нива на инфлация биха имали много по-голямо въздействие върху заплащането на хората в дългосрочен план, унищожавайки спестяванията и удължавайки трудностите, пред които сме изправени за по-дълго“, обяснява Джонсън.
Избухването на индустриални действия води до сравнения със 70-те години на миналия век, когато Великобритания беше изправена пред широко разпространени работнически стачки, включително „зимата на недоволството“ от 1978-79 г.
Министърът на транспорта Грант Шапс казва, че правителството ще промени закона, за да принуди влаковите оператори да предоставят минимална услуга в дните на стачката и да позволи на други работници временно да заменят тези служители, които са напуснали.
„Ще предприемем стъпки, за да гарантираме, че този вид неща ще бъдат по-малко вредни в бъдеще“, каза той пред Sky News.
Стачките се провеждат, докато пътниците на британските летища изпитват хаотични закъснения и отмяна на полети в последния момент поради недостиг на персонал, докато много британци трябва да чакат с месеци, за да им издадат нови паспорти поради забавяне на обработката.