Кметът на Ню Йорк официално предложи въвеждане на данък за милионери с цел финансиране на модернизацията на градското метро и подпомагане на най-бедните потребители на подземната железница. Предстоят дебати по темата, а за да бъде приета- инициативата трябва да бъде одобрена от Сената на Ню Йорк.
Хората не искат тази лудост да продължава, заяви по повод състоянието на метрото кмет де Блазио. Според синдикалисти, дори хора от подръжката на подземната железница не могат да стигнат навреме на работа. Пред последните пет години броят на закъсненията се е утроил до 70 000 на месец, по много от линиите влаковете са претъпкани.
Най-много мултимилионери има в Лондон и Ню Йорк
Според кмета новият данък за изход от положението ще засегне около 30 000 най-богати нюйоркчани - отделни лица с доходи над 500 000 долара и семейни двойки, печелещи повече от милион. Целта е да се събират 700 милиона през 2018-та, а впоследствие сумата да достигне 800 милиона.
"Тези лица ще плащат допълнително 2700 долара годишно или седем долара на ден. За да получите представа - това е половин час престой на произволен градски паркинг в Манхатън", комментира кметът на града Бил де Блазио.
Част от парите - около 250 милиона, ще бъдат изразходвани за по-ниски цени на пътуванията на най-бедните нюйоркчани, съобщава БНТ. "Това означава карти за транспорта на половин цена за 800 000 нюйоркчани, които са на или под линията на бедността. Близо една десета от населението на града ще ползва облекчения при пътуване с метро", разкрива още от сметките де Блазио.
Метрото на Ню Йорк е под контрола на държавата, изтъкна кметът. Губернатор Куомо контролира държавната корпорация - оператор на местния градски транспорт. Той има право да го спре, без да пита кмета, както направи преди зимна буря през 2015 г. Според губернатора обаче градът трябва да дава повече собствени средства за поддръжка на метрото, което технически притежава.
Неотдавна държавната компания оператор излезе с план за стабилизиране на системата на стойност 836 милиона долара. Губернаторът предложи поделяне на разходите с града, но кметът отказа финансово участие.
Хората не искат тази лудост да продължава, заяви по повод състоянието на метрото кмет де Блазио. Според синдикалисти, дори хора от подръжката на подземната железница не могат да стигнат навреме на работа. Пред последните пет години броят на закъсненията се е утроил до 70 000 на месец, по много от линиите влаковете са претъпкани.
Най-много мултимилионери има в Лондон и Ню Йорк
Според кмета новият данък за изход от положението ще засегне около 30 000 най-богати нюйоркчани - отделни лица с доходи над 500 000 долара и семейни двойки, печелещи повече от милион. Целта е да се събират 700 милиона през 2018-та, а впоследствие сумата да достигне 800 милиона.
"Тези лица ще плащат допълнително 2700 долара годишно или седем долара на ден. За да получите представа - това е половин час престой на произволен градски паркинг в Манхатън", комментира кметът на града Бил де Блазио.
Част от парите - около 250 милиона, ще бъдат изразходвани за по-ниски цени на пътуванията на най-бедните нюйоркчани, съобщава БНТ. "Това означава карти за транспорта на половин цена за 800 000 нюйоркчани, които са на или под линията на бедността. Близо една десета от населението на града ще ползва облекчения при пътуване с метро", разкрива още от сметките де Блазио.
Метрото на Ню Йорк е под контрола на държавата, изтъкна кметът. Губернатор Куомо контролира държавната корпорация - оператор на местния градски транспорт. Той има право да го спре, без да пита кмета, както направи преди зимна буря през 2015 г. Според губернатора обаче градът трябва да дава повече собствени средства за поддръжка на метрото, което технически притежава.
Неотдавна държавната компания оператор излезе с план за стабилизиране на системата на стойност 836 милиона долара. Губернаторът предложи поделяне на разходите с града, но кметът отказа финансово участие.