Стимулирането на мозъка с помощта на електроди може да облекчи симптомите на деца, страдащи от хиперактивност и дефицит на вниманието, установи проучване, цитирано от Пи Ей мидия/ДПА.
Транскраниалната стимулация (tRNS) действа, като изпраща слаб електроимпулс към мозъка чрез два електрода върху скалпа. Изследването на изследователи от Университета на Съри и на Еврейския университет в Йерусалим, публикувано в специализираното издание "Транслейшънъл сайкиатри", проучва използването на tRNS редом с когнитивни техники за лечение на синдрома на дефицит на вниманието/хиперактивност (ADHD).
"Вярвам, че научната общност има отговорност да изследва и развива още по-ефективни и дългосрочни терапии за ADHD", каза проф. Рой Коен Кадош, ръководител на Училището по психология и преподавател по когнитивна неврология в Университета на Съри, Великобритания.
В клиничните тестове са участвали 23 скоро диагностицирани и нелекувани деца на възраст между шест и дванадесет години, насочени към клиники от лекари, учители, психолози или родители. Учени от лаборатория в Еврейския университет в Йерусалим, Израел, са приложили електростимулацията по време на когнитивна терапия всекидневно в продължение на две седмици. Родителите на 55 на сто от децата са съобщили за "значително клинично подобрение" на симптомите на синдрома в сравнение със 17 на сто в контролната група, в която децата са били подложени на плацебо електростимулация на мозъка.
Според проф. Кадош резултатите показват, че лечението "има потенциала да промени живота на децата и на техните семейства". Разстройството се характеризира с хиперактивност, неспособност за концентриране на вниманието и импулсивност. Според данни на британския Национален институт за върхови постижения в здравето и здравните грижи състоянието засяга около пет на сто от децата по света.
Транскраниалната стимулация (tRNS) действа, като изпраща слаб електроимпулс към мозъка чрез два електрода върху скалпа. Изследването на изследователи от Университета на Съри и на Еврейския университет в Йерусалим, публикувано в специализираното издание "Транслейшънъл сайкиатри", проучва използването на tRNS редом с когнитивни техники за лечение на синдрома на дефицит на вниманието/хиперактивност (ADHD).
"Вярвам, че научната общност има отговорност да изследва и развива още по-ефективни и дългосрочни терапии за ADHD", каза проф. Рой Коен Кадош, ръководител на Училището по психология и преподавател по когнитивна неврология в Университета на Съри, Великобритания.
В клиничните тестове са участвали 23 скоро диагностицирани и нелекувани деца на възраст между шест и дванадесет години, насочени към клиники от лекари, учители, психолози или родители. Учени от лаборатория в Еврейския университет в Йерусалим, Израел, са приложили електростимулацията по време на когнитивна терапия всекидневно в продължение на две седмици. Родителите на 55 на сто от децата са съобщили за "значително клинично подобрение" на симптомите на синдрома в сравнение със 17 на сто в контролната група, в която децата са били подложени на плацебо електростимулация на мозъка.
www.istockphoto.com